Gelukkig Nieuwjaar!

Onze beste wensen voor iedereen! Hier blikken we even terug naar het afgelopen jaar en kijken we vooral ook uit naar een fantastisch 2026 met jullie op De Netweters.
Beantwoorden
RonC
Professional Weetjesweter
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Wereld gedichtendag

D-Link Switch Telenet oranje lampje ?

Ik ben mij in Telenet Center zo een gratis D-Link 5 port Gigabit Switch gaan halen. Modem staat in kelder dus nu heb ik mijn kabel uit digicorder in Switch port 1 gestoken. De 2de ethernetkabel van switch naar digicorder en 3de port van switch naar Apple Tv.

alles werkt op eerste zicht precies perfect; Apple tv, digicorder,.. maar toch brand het lampje van poort 2 oranje (die loopt vd switch naar digicorder) en de rest oranje.

kan dit, ook al werkt alles of is dat toch abnormaal ?

0 Likes
2 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Ere-Krak

@RonC 

Hier is dat ook. Dus niets achter zoeken.

Is dat niet de snelheidsaanduiding?

louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JonasRT
Experienced Meerweter
Topicvreter! Warming up? Topicwurm! Al 25 duimen!

@louishufkDit is inderdaad de snelheidsaanduiding.

Indien dit een gigabit switch is (veronderstel van wel) heeft het de volgende betekenis:

Wanneer je de switch zal verbinden met een 1000Mbps device, zal de LED indicator groen oplichten (normaal gezien zal de groene led ook knipperen bij ontvangst/verzenden van data).
Wanneer je de switch zal verbinden met een 10/100Mbps device, zal de LED indicator groen oplichten (normaal gezien zal de oranje led ook knipperen bij ontvangst/verzenden van data).

Dit topic is misschien wel al opgelost maar ik hoop dat deze bijdrage wel duidelijkheid brengt over de betekenis van de kleurtjes.

M.V.G.