Het zou duidelijker zijn voor iedereen als je ook het type zou opgeven van je modem. Een "witte laatste nieuwe" schept verwarring. Jij hebt dus de CV8560E, ook wel E-router genoemd Excuseer me. Wit was inderdaad een domme reactie. Het is dus inderdaad bovenstaande! 🙂 Je hebt dus één klantennummer met verschillende "installatie adressen". Dat is mogelijk. De toestellen, zoals de pods, moeten dan wel door Telenet op het juiste installatie adres geregistreerd worden. Volgens mij moet je dan toch via de "My Telenet App" deze 2 pods met elkaar kunnen verbinden in één mesh netwerk? Klopt, 1 klantennummer. 2 adressen. Die laatste pod die niet ging en ik erna was gaan wisselen voor een nieuwe kon de 1ste pod niet vinden. Sterker nog nadat ik met Telent technische dienst had gebeld vond ik deze helemaal niet meer. Ik zie bv wel op de Telenet app 'Unknown' staan maar kan niet verbinden en het serienummer kan hij niet vinden, ook al zei men aan telefoon dat ik nu zou moeten kunnen registreren. Ik denk persoonlijk dat er met de app. 1 business klantennummer en 2 verschillende adressen toch nog veel mis is want toen ik in de app klikte op 'Modem herstarten' - misschien was dit het probleem - toen kreeg ik een melding dat de modem op het ouderlijk huis en eerste hoofdadres aan het herstarten was. Er bestaan genoeg alternatieven. Elk "mesh" systeem, met één "master" èn één of meerdere "satellieten" zal perfect werken achter jouw E-router. Hierbij moet je de "master" instellen als router, en via "Mijn Telenet" het MAC adres van de router in de bridge zetten. Dan krijgt deze een extern IP adres, en kan je hier alles instellen. Bedankt voor de hulp en informatie! Ik heb nu Telenet toch zo ver gekregen dat men een technieker gaat sturen. Ik ga dus nog afwachten tot deze langskomst en dan zien we wel. Want 1 pod werkt wel en het is niet mogelijk via deze met een ander product te verbinden denk ik. Wordt vervolgd! 🙂
... Meer weergeven