25.060
netweters
|
154.215
antwoorden
|
20.905
vragen
|
Sinds 11 juni ondervind ik op bijna elke dag een korte storing. De meeste storingen zijn langer dan 3 minuten. Dankzij mijn eigen router kan ik dat in de logs goed opvolgen.
Hierbij een zeer korte samenvatting van de storingen om snel een kort overzichtje te hebben.
Wat is er aan de hand... Daar betalen we die zeer hoge premium prijs toch niet voor?
Ondertussen deze samenvatting, samen met een uitgebreider logbestand bezorgd aan Telenet met de vraag om een lijntest te doen. Benieuwd naar het antwoord...
Oh ja nog even dit: tijdens die storingen zie ik wel degelijk het ledje knipperen op de Telenet modem om aan te geven dat de Telenet modem geen verbinding kan maken.
@JH90 schreef:Wat is er aan de hand... Daar betalen we die zeer hoge premium prijs toch niet voor?
(...)
Oh ja nog even dit: tijdens die storingen zie ik wel degelijk het ledje knipperen op de Telenet modem om aan te geven dat de Telenet modem geen verbinding kan maken.
Eigenlijk geef je zelf het antwoord: er is dus een storing op de lijn (of eventueel nog een probleem met de modem zelf).
Enige wat je kan doen is contact opnemen met de klantendienst voor een lijntest en interventie door een technieker.
Je hebt contact genomen meer kan je nu niet doen
Je hebt alles bij je thuis na gezien en alles is ok
https://www2.telenet.be/residential/nl/contact/mytelenet-help/chat-via-whatsapp.html
In de piekuren kan er een overbelasting zijn van de telenet node kast door de vele klanten
Dat kan de technische oorzaak zijn, maar als klant heb ik daar geen boodschap aan. We betalen meer dan genoeg. Als ze het aantal klanten in een wijk niet aan kunnen, moeten ze maar een tijdelijke klantenstop hanteren. Of investeren in meer capaciteit / uitbreiding van hun netwerk.
Die klantenstop kunnen ze niet er zijn veel budget klanten bij gekomen en deze zitten bij de andere aanbieders
Er zal binnen kort plaats vrij komen omdat er zenders anders gaan uitzenden deze plaats zal gebruikt worden wand er is van beide kanten vraag voor uitbreiding zeker voor de piekuren dat hoor je overal bij elke aanbieder
Tot op heden nog niets vernomen van Telenet (had het niet anders verwacht, is een waardeloze helpdesk). Mijn vorige probleem in 2024 heb ik via de ombudsdienst telecom opgelost gekregen (dan schieten ze wel wakker).
Toch ga ik voorlopig nog afwachten, want... Ondanks dat het aan hun kant muisstil blijft, is dit bovenstaande probleem sinds de 24e plots gestopt. Geen enkele disconnectie meer. Vingers gekruist dat dit zo blijft.
Goed nieuws dan is nu ook al vakantie maar hou het in de gaten