24785
netweters
|
152662
antwoorden
|
20729
vragen
|
Wellicht niet echt specifiek op Telenet gericht, maar ik vind niet meteen de oplossing.
Heb 2 meraki ap's geplaatst, die dingen doen het echt goed, maar bij overzicht traffic staat daar plots een iPad tussen die 1.4 gig gebruikt heeft in 'rust'.
Er was niemand thuis deze middag en de iPad kende een piek van 1.25 gig rond 14h deze middag. Zat niet in het stopcontact, geen ios update......iemand enig idee waar die traffic vandaan komt? (neen, er speelt geen film, geen youtube, geen radio....echt in rust.....)
@dedeke schreef:Heb 2 meraki ap's geplaatst, die dingen doen het echt goed,
Bedoel je hiermee de Telenet Access Points ?
Hallo
de beveiliging zit wel goed (allez, dat denk ik toch)
een ssid voor mijn echten netwerk (met nas, sonos, chromecastje,.....)
Daarnaast een ssid met beperkte rechten voor mijn bezoekers, volledig los van mijn vlan (bezoekers zien elkaar ook niet)
het gaat echt over mijn eigen ipad die plots begint te verbruiken, in rust, terwijl er niemand thuis is.........niet zozeer het verbruik op mijn netwerk, maar echt specifiek op dat ip
neen, ik heb de telenetbak ingesteld als modem only en de rest beheer ik zelf met 2 meraki's mr33
@dedeke schreef:neen, ik heb de telenetbak ingesteld als modem only en de rest beheer ik zelf met 2 meraki's mr33
Telenetbak instellen als modem only? Hoe doe je dat? Zou ik ook graag kunnen om de routerfunctie op de HGW uit te schakelen. Of heb je gewoon een modem only. Of bedoel je dat je gewoon de WiFi hebt uitgeschakeld daarop?