Beantwoorden
Borsalino
Freshman Meerweter
Berichten: 65
De vlam zit erin. Trick or treat? Goed bezig! Say what?!

Draadloos internet met een bekabelde modem

Heb nog een oude bekabelde modem type Motorola / SBV6X2X (DOCSIS) Deze week een technicus op bezoek gehad om een chekup. Hun zotte plan, buiten dat de technicus effe van ver keek waar internetkabel binnenkwam en de modem een goeie was op het zicht en meer leuteren over het gele mapje dat hij afgaf niks wijzer geworden. Ik dacht een draadloze modem te krijgen als vervanging van de oude maar zat er flink naast. Volgens de technicus moest ik dat zelf maar kopen. Klant sinds 1999 en nieuwe klanten krijgen bij een instalatie een draadloze modem, versta dit niet.Ik ben invalide en kan niet lang achter de vaste pc zitten, daar ik nu als 1ste probeersel via de smartphone probeer te surfen via Telenethomespot of Telenet WiFree, maar deze hebben eerder een zwak signaal en vallen om de haverklap uit, en zie me dan toch genoodzaakt om de vaste pc te gebruiken. Zou eerder via een tablet willen surfen, maar deze gaat dan ook geregeld uitvallen zoals de smartphone. Had al gedacht om abbonement op te zeggen en daarna een nieuw te nemen, zo heb ik dan toch draadloos internet? mvg,
0 Likes
16 reacties
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Draadloos internet met een bekabelde modem

Helaas werkt het zo niet. Wanneer je huidige modem voldoet aan je internet product en er geen directe technische rede is om deze te vervangen zal deze (tenzij defect modem) niet zomaar vervangen worden. Wens je echter een nieuwe alles-in)1 modem zonder noodzaak kan dit voor 85 euro en enkel mits plaatsing door een technieker. Betrefende de check-up. De modem en het wifi bereik worden nagekeken en indien nodig kan er vrijblijvend een accespoint worden bijgeplaatst. Het verbaast wel een beetje dat de technieker geen alles-in-1 modem geplaatst heeft.  Je abo stopzetten en opnieuw hetzelfde nemen heeft uiteraard geen zin.
Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
Borsalino
Freshman Meerweter
Berichten: 65
De vlam zit erin. Trick or treat? Goed bezig! Say what?!

Draadloos internet met een bekabelde modem

Die technieker heeft gezegd dat ik dat moest aankopen in een Telenet winkel en zelf plaatsen, die sprak van een kastje naast de bestaande modem. mvg,
0 Likes
Yamakasi
Experienced Meerweter
Berichten: 105
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

Draadloos internet met een bekabelde modem

Het is idd vreemd dat hij je modem niet vervangen heeft door een all in one modem. Heeft je bestaande modem misschien een batterij ivm alarm installatie?
0 Likes
Borsalino
Freshman Meerweter
Berichten: 65
De vlam zit erin. Trick or treat? Goed bezig! Say what?!

Draadloos internet met een bekabelde modem

Nee Yamakasi, daar zit geen batterij voor een alarm in, ik had beter gezegd dat die kapot was doordat die geregeld uitvalt.Heb wel een tevredenheids enquete gekregen en heb het daar in uitgelegd dat ik verre van tevreden was.Zal toch geen zoden aan de dijk zetten vrees ik.Lastige is dat ik amper 15 of 30 minuten kan zitten aan de pc, moet dan gaan liggen en dan op een steeds uitvallend WiFree of Homespot op een smartphone is ook niet geweldig te noemen.Het is mijn contact met de buitenwereld.
0 Likes
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Draadloos internet met een bekabelde modem

Wat je wel kan doen is eventueel een accespoint kopen en bijplaatsen... maar dat doet normaal die technieker ook aangezien zij die dingen bij hebben tenzij jij hebt gezegd dat je dat niet wil.
Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Borsalino
Freshman Meerweter
Berichten: 65
De vlam zit erin. Trick or treat? Goed bezig! Say what?!

Draadloos internet met een bekabelde modem

Talen, nee die heeft gezegd dat ik dat maar moest kopen in een telenet winkel en zelf plaatsen, maar tis dat ik zo stom vind, een nieuwe klant krijgt draadloos internet meteen bij zijn instalatie en een klant van jaren laten ze in de kou staan.Had zo de indruk dat die technieker snel buiten wilde, het was nog vroeg in de voormiddag en die zal nog veel klanten moeten doen voor hun zotte plan.
0 Likes
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Draadloos internet met een bekabelde modem

Ik heb je een prive bericht gestuurd. Gelieve even daarnaar te kijken 🙂
Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Draadloos internet met een bekabelde modem

Ik heb er nog een liggen die ik niet meer moet hebben
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Borsalino
Freshman Meerweter
Berichten: 65
De vlam zit erin. Trick or treat? Goed bezig! Say what?!

Draadloos internet met een bekabelde modem

Principis, is die niet uitgeleend door Telenet en moet je die draadloze modem dan nooit teruggeven? En werkt dat zomaar als vervanging van mijn huidige bekabelde modem? mvg,
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Draadloos internet met een bekabelde modem

Nee nee het is een gratis netgear ding 🙂 dat is een access point
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Draadloos internet met een bekabelde modem

(Waarom kan ik niks bewerken op gsm?)

Het is een access point het enigste dat je moet doen is een internet kabel van je modem in dat ding steken' en klaar 🙂

(En de naam/wachtwoord van de wifi nog veranderen)
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Draadloos internet met een bekabelde modem

Zo handig zijn die alles in 1 modems trouwens ook niet, juist omdat de WIFI access point er ingebouwd zit.

Je eigen wifi router heeft als voordeel dat je die zelf kan configureren en je de firewall kan instellen zoals je zelf wil. De firewall van de router in de telenet kabelmodel moet geconfigureerd worden via mijn telenet heeft maar beperkte mogelijkheden. Port mapping zit er bvb wel in maar virtual server ports heb je bvb niet . Ik wou mijn  eigen wifirouter blijven gebruiken na mijn verhuis maar dat mocht niet van de telenet techieker, hij zei dat een nieuwe all-in-one kabelmodem nu verplicht was. (Ik heb ondertussen al feedback gekregen van de helpdesk dat dit ook niet klopt, maar ondertussen staat het ding er wel)

 

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Borsalino
Freshman Meerweter
Berichten: 65
De vlam zit erin. Trick or treat? Goed bezig! Say what?!

Draadloos internet met een bekabelde modem

Gisteren telefoontje gehad van Telenet over de tevredenheidsenquete die ik negatief had ingevuld en de vraag wat de technieker juist gedaan had. Uitegelegd dat die effe van ver gekeken had naar waar de kabel binnenkomt en de modem en na afgeven gele mapje weg was. Maandag komt er terug een technieker een draadloze modem plaatsen, volledig gratis, daar de 1ste technieker dit toen al had moeten doen.  Allee toch nog een sprookje met een Happy ending...................

0 Likes
Borsalino
Freshman Meerweter
Berichten: 65
De vlam zit erin. Trick or treat? Goed bezig! Say what?!

Draadloos internet met een bekabelde modem

Draadloze modem is geplaatst, wat een verschil van snelheid tegen WiFree.
0 Likes