24652
netweters
|
151406
antwoorden
|
20597
vragen
|
Opgelost! Ga naar oplossing.
Zo handig zijn die alles in 1 modems trouwens ook niet, juist omdat de WIFI access point er ingebouwd zit.
Je eigen wifi router heeft als voordeel dat je die zelf kan configureren en je de firewall kan instellen zoals je zelf wil. De firewall van de router in de telenet kabelmodel moet geconfigureerd worden via mijn telenet heeft maar beperkte mogelijkheden. Port mapping zit er bvb wel in maar virtual server ports heb je bvb niet . Ik wou mijn eigen wifirouter blijven gebruiken na mijn verhuis maar dat mocht niet van de telenet techieker, hij zei dat een nieuwe all-in-one kabelmodem nu verplicht was. (Ik heb ondertussen al feedback gekregen van de helpdesk dat dit ook niet klopt, maar ondertussen staat het ding er wel)
Gisteren telefoontje gehad van Telenet over de tevredenheidsenquete die ik negatief had ingevuld en de vraag wat de technieker juist gedaan had. Uitegelegd dat die effe van ver gekeken had naar waar de kabel binnenkomt en de modem en na afgeven gele mapje weg was. Maandag komt er terug een technieker een draadloze modem plaatsen, volledig gratis, daar de 1ste technieker dit toen al had moeten doen. Allee toch nog een sprookje met een Happy ending...................