Beantwoorden
error_exire
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Draadloze verbinding met AV6400 powerline lukt niet?

Hallo iedereen,

Wij zijn klant bij een andere maatschappij  😖, maar hebben nog versterkers van Telenet, de AV6400. Nu ondervind ik een probleem, bekabelde verbinding gaat helemaal prima, alle led’s branden, maar draadloze verbinding lukt echter niet. Weet iemand van jullie hoe ik dit oplos?

 

Tags (2)
0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Draadloze verbinding met AV6400 powerline lukt niet?

Zie je het netwerk niet? Of heb je geen paswoord meer? Het zijn toch wel deze uit de set met 1 Wifi powerline. Vooral te herkennen omdat de ene groter is dan de andere.

Dit is nog een oudere versie. Je zou voor deze met wifi toch een IP adres moeten vinden. Heb je nu een netwerk thuis in de range 192.168.0.0? Zoniet zet dan een laptop eens met een vast IPadres bijvoorbeeld 192.168.0.99. Verbind die laptop nu met de kabel met de Wifi powerline en probeer eens in een browser het adres 192.168.0.51 of 192.168.0.52 in te tikken. Ik vermoed dat je op een van de adressen connectie moet krijgen met het inlogscherm. Inloggen doe je met "admin" en het (wifi) paswoord die op het toestel vermeld staat.

In de settings zou je nu moeten kunnen SSID en paswoord aanpassen en als laatste niet te vergeten, een IP in geven in de range van jou netwerk waarvan ik vermoed dat dit 192.168.1.0 is. Neem dan een adres buiten de DHCP zone van je huidig netwerk.

Als alles gelukt is mag je niet vergeten je laptop weer op automatisch toekennen van IP te zetten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
_XiroN
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Say what?!

Draadloze verbinding met AV6400 powerline lukt niet?

Zijn de AV6400 wel Wi-Fi PWL's?  🤔

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Draadloze verbinding met AV6400 powerline lukt niet?


@_XiroN  schreef:

Zijn de AV6400 wel Wi-Fi PWL's?  🤔


Dat is een hele goede vraag en volgens mijn opzoeking zijn ze dat NIET !!

 

Ze zouden trouwens identiek zijn aan de Devolo dLan 200 AVmini en dat zijn ook geen WiFi powerlines.

 

EDIT: @error_exire  hier een foto van de AV 6400. Klopt dit met hetgeen je in huis hebt?

Telenet AV 6400.jpg


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
error_exire
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Draadloze verbinding met AV6400 powerline lukt niet?

Volgens mij zijn het wel PWL’s, aangezien er op het product zelf “Powerline AV6400” staat.

0 Likes
error_exire
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Draadloze verbinding met AV6400 powerline lukt niet?

Stefaan, het zijn wel degelijk powerlines, maar volgens mij hebben wij een verouderde versie dan die op de foto’s.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Draadloze verbinding met AV6400 powerline lukt niet?


@error_exire  schreef:

Stefaan, het zijn wel degelijk powerlines, maar volgens mij hebben wij een verouderde versie dan die op de foto’s.


Inderdaad, het zijn powerlines, daarover bestaat geen twijfel. Het zijn echter geen WiFi powerlines, daar gaat het om. Je hebt dus aan de client kant enkel een RJ45 uitgang om een UTP kabel op aan te sluiten. Maar een WiFi signaal wordt er dus NIET uitgezonden .... 

Logisch dus dat je geen WiFi verbetering merkt ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.