Beantwoorden
Henkvw
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De 3 wijzen! En we zijn vertrokken!

Effectieve internetsnelheid

Probleem,

 

Al sedert 3 maanden hebben wij thuis op willekeurige tijdstippen problemen met de internetsnelheden die wij halen via Wi-Fi. Ik ben tussen de voorgestelde acties en mogelijke problemen gaan zoeken, maar vindt geen antwoord op dit probleem. Waar ik normaal een downloadsnelheid van 180Mb/s haal, daalt deze geregeld naar onder de 90Mb/s. Op zich lijkt dit nog een degelijke snelheid maar het uit zich in storingen waardoor ik (ondanks deze snelheid) noch amper online kan gamen (op pc) zonder gigantische lag-spikes. Ook online videos op Youtube moeten soms bufferen uit het niets. Het lijkt ook dat (kan een toevalligheid zijn) er tijdens de weekends minder problemen zijn dan door de week. Wat kan maken dat ik op vrij willekeurige dagen en tijdstippen zulke storingen heb? 

 

extra (belangrijke?) info: De uploadsnelheden fluctueren amper, het gebeurt onafhankelijk van andere internetgebruikers thuis op hetzelfde moment, we hebben een nieuwe router sinds een jaar, het probleem ligt niet aan de pc geloof ik (gsm heeft soms ook hetzelfde probleem), verbruikslimieten worden zelfs niet bijna overschreden.

Tags (1)
0 Likes
1 reactie
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Effectieve internetsnelheid

Test je momenteel de nieuwe Telenet TV-Box? Ik heb gelezen in topics dat de nieuwe TV-Box in sommige gevallen voor een serieuze drop (50 %, zoals bij u) kan zorgen in de downloadsnelheid. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes