Wifi powerline adapter probleem
De situatie is als volgt:
Op het gelijkvloers staat de Telenet modem (het zwarte type), deze zorgt voor een goede wifi dekking overal op het gelijkvloers. Boven echter hadden we geen draadloze verbinding. Dit hebben we een jaar of twee geleden simpel kunnen oplossen door boven (op mijn kamer) een wifi powerline te plaatsen. Iedereen kon tot voor kort perfect dankzij deze powerline draadloos internetten. Die wifi powerline bevat ook 1 ethernetpoort, daar maak ik gebruik van om m'n PS4 mee te verbinden.
Sinds afgelopen zondag is de wifi functionaliteit van die powerline echter gestopt met werken. Van de ene seconde op de andere verloren alle toestellen zondagmiddag die via wifi boven verbonden waren met die powerline adapter de verbinding. De bekabelde verbinding via die powerline werkt echter nog steeds. Het is zeker geen probleem met de modem beneden want op het gelijkvloers hebben we nog steeds overal draadloos internet. Het probleem situeert zich dus zeker boven aan die powerline volgens mij.
Maar nu komt het vreemde. Die wifi powerline zendt nog altijd een sterk signaal uit, alleen lukt het nooit om er mee te connecteren. Als ik een wifi verbinding wil maken met een toestel en ik bekijk de lijst met mogelijke netwerken, dan staat die powerline daar altijd mooi tussen met een perfecte signaalsterkte. Wanneer je echter ermee wilt verbinden dan krijg je (op een laptop bv.) een geel uitroepteken te zien (zie foto)
Ook smartphones en gameconsoles zien wel het netwerk maar kunnen er ook niet meer mee verbinden.
Iemand nog een idee wat ik kan proberen om dat ding weer aan de praat te krijgen voordat we tientallen euro's uitgeven aan een vervangadapter? Want volgens de man in het Telenet winkelpunt is die powerline niet kapot omdat "alle lampjes nog branden". De klassieke dingen zoals hem eens uit het stopcontact halen, ander stopcontact proberen etc. heb ik uiteraard al gedaan zonder resultaat. Ik heb ook geen instellingen zitten veranderen ofzo voordat dit probleem opdook dus daar kan het ook niet aan liggen. Ook modem al verschillende keren ge-herstart.
Opgelost! Ga naar oplossing.