Beantwoorden
alb1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
De 3 wijzen! Handje vol! Leesclubje starten? Primeur!

Wifi powerline adapter probleem

De situatie is als volgt:

 

Op het gelijkvloers staat de Telenet modem (het zwarte type), deze zorgt voor een goede wifi dekking overal op het gelijkvloers. Boven echter hadden we geen draadloze verbinding. Dit hebben we een jaar of twee geleden simpel kunnen oplossen door boven (op mijn kamer) een wifi powerline te plaatsen. Iedereen kon tot voor kort perfect dankzij deze powerline draadloos internetten. Die wifi powerline bevat ook 1 ethernetpoort, daar maak ik gebruik van om m'n PS4 mee te verbinden. 

 

Sinds afgelopen zondag is de wifi functionaliteit van die powerline echter gestopt met werken. Van de ene seconde op de andere verloren alle toestellen zondagmiddag die via wifi boven verbonden waren met die powerline adapter de verbinding. De bekabelde verbinding via die powerline werkt echter nog steeds. Het is zeker geen probleem met de modem beneden want op het gelijkvloers hebben we nog steeds overal draadloos internet. Het probleem situeert zich dus zeker boven aan die powerline volgens mij.

 

Maar nu komt het vreemde. Die wifi powerline zendt nog altijd een sterk signaal uit, alleen lukt het nooit om er mee te connecteren. Als ik een wifi verbinding wil maken met een toestel en ik bekijk de lijst met mogelijke netwerken, dan staat die powerline daar altijd mooi tussen met een perfecte signaalsterkte. Wanneer je echter ermee wilt verbinden dan krijg je (op een laptop bv.) een geel uitroepteken te zien (zie foto) 

 

symbool internet.JPG

 

Ook smartphones en gameconsoles zien wel het netwerk maar kunnen er ook niet meer mee verbinden.

 

Iemand nog een idee wat ik kan proberen om dat ding weer aan de praat te krijgen voordat we tientallen euro's uitgeven aan een vervangadapter? Want volgens de man in het Telenet winkelpunt is die powerline niet kapot omdat "alle lampjes nog branden". De klassieke dingen zoals hem eens uit het stopcontact halen, ander stopcontact proberen etc. heb ik uiteraard al gedaan zonder resultaat. Ik heb ook geen instellingen zitten veranderen ofzo voordat dit probleem opdook dus daar kan het ook niet aan liggen. Ook modem al verschillende keren ge-herstart.

Tags (1)
0 Likes
11 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wifi powerline adapter probleem

Eén keer posten is genoeg hoor; je bericht van gisteren staat er nog altijd. 😉

 

https://www.netweters.be/t5/WiFi/Probleem-met-wifi-powerline/m-p/56757#M4442


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wifi powerline adapter probleem

Welk type powerlines?  Was dit automatisch hetzelfde netwerk? Dus zelfde SSID en paswoord? Ik zie nog de afbeelding niet dus moet ik nog even afwachten om eventueel te kunnen antwoorden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
alb1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
De 3 wijzen! Handje vol! Leesclubje starten? Primeur!

Wifi powerline adapter probleem

Mijn excuses voor de dubbele post. Het origineel van gisteren werd beschouwd als spam en verscheen niet. Dus dan heb ik dit topic vandaag aangemaakt, maar ondertussen is die van gisteren vandaag toch nog verschenen(die mag eigenlijk weg, zie alleen de optie niet om het zelf te verwijderen). 

 

Om op de vraag te antwoorden: het gaat om een wifi powerline van het type PG-9072-TN. Hij maakt inderdaad sinds het prille begin deel uit van hetzelfde netwerk (dus zelfde SSID en wachtwoord). Heeft een twee-tal jaar perfect gewerkt zonder enig probleem tot vorig weekend. Maar zoals ik al eerder zei, enkel het wifi gedeelte van die powerline heeft problemen, via de ene ethernet poort op de adapter kan ik nog probleemloos op het internet. We hebben beneden ook nog een gewone powerline zitten (zonder wifi functionaliteit dus enkel kabel, type PG-9073-TN) en ook deze werkt nog steeds perfect.

0 Likes
svensharley
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
De 3 wijzen! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Wifi powerline adapter probleem

Hey, ik ben juist nieuw hier en vind het wel goed dat er zo een groep bestaat, heb namelijk ook wat problemen. ik lees dat je nog een zwarte modem hebt (is een ouder model) ik had ongeveer ook dit probleem en ook een zwarte modem maar die haperde af en toe dus hebben ze een nieuwe geplaatst (witte kleur) Maar het was met bloed - zweet maar zonder  tranen om de powerlines te installeren!!! na uren en regelmatig samen met telenet klantendienst uiteindelijk geslaagd. Mijn 2é powerline is geplaatst in de veranda en heb nu wifi tot in mijn tuinhuis toch een 30 meter verder. Ik zou proberen met nwe modem en eventueel nwe powerlines of de oude powerlines resetten ( is een geduld werkje!!!)en mogelijks zijn ze gratis nu bij telenet, zeker rechtstreeks aansluiten op een stopcontact en niet in een verdeelblok. Succes.

Grt Sven

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wifi powerline adapter probleem

Op die Wifi powerline boven heb je daar al eens geprobeerd om iets bekabeld aan te sluiten? Want het kan zijn dat er een perfect WiFi signaal is maar geen perfecte verbinding tussen de powerline boven en deze beneden om een of andere reden. Dus dat zou ik even testen. Het is niet omdat de lampjes branden dat alles perfect verloopt.

@sbWat duurt het toch lang voor die afbeelding goedgekeurd geraakt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
alb1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
De 3 wijzen! Handje vol! Leesclubje starten? Primeur!

Wifi powerline adapter probleem


@igvfer  schreef:

Op die Wifi powerline boven heb je daar al eens geprobeerd om iets bekabeld aan te sluiten?


Ja, dat heb ik ook gezegd in mijn 2 vorige posts. Bekabeld werkt die wifi powerline  nog steeds, het is enkel het wifi gedeelte dat dus niet meer werkt. Ik schrijf dit bericht bijvoorbeeld op mijn laptop die momenteel bekabeld aangesloten is op de wifi powerline. Werkt perfect. 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wifi powerline adapter probleem

Dan zou ik aanraden om eens de powerlines, zowel die beneden als die boven eens te resetten naar fabrieksinstellingen. Dit doe je best 1 voor 1 en ze dan opnieuw te connecteren met elkaar. En dan pas die beneden terug met de modem verbinden zodat alles opnieuw ingesteld is. Zeker het WiFI paswoord langer maken dan 8 tekens. En dit met Hoofd-, kleine letters, cijfers en tekens.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wifi powerline adapter probleem


@igvfer  schreef:

@sbWat duurt het toch lang voor die afbeelding goedgekeurd geraakt.


Ik heb ze juist goedgekeurd, maar het is idd een beetje raar dat dat nog niet gebeurd was. In principe houden de mods zich hiermee bezig. Als Krak kunnen wij dat ook zoals je weet, maar wij zien afbeeldingen altijd, dus ook als ze nog niet zijn goedgekeurd. Dan vergeet je al eens te kijken of ze wel goedgekeurd zijn...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Wifi powerline adapter probleem

Je hebt de klassieke dingen geprobeerd zeg je, maar dit enkel met de powerlines of ook met de telenet modem/router.

Het lijkt er op dat de toestellen die proberen te verbinden geen ip adres krijgen en dat is de opdracht van de router.

 

Indien je dit nog niet hebt gedaan herstart eens het volledige netwerk. Eerst de modem herstarten en pas dan de powerlines terug aansluiten.

 

Ook het probeer waard is de toestelen waarmee je verbind een vast ip adres geven.

 

Succes

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Wifi powerline adapter probleem


@alb1  schreef:

Mijn excuses voor de dubbele post. Het origineel van gisteren werd beschouwd als spam en verscheen niet. Dus dan heb ik dit topic vandaag aangemaakt, maar ondertussen is die van gisteren vandaag toch nog verschenen(die mag eigenlijk weg, zie alleen de optie niet om het zelf te verwijderen). 


@alb1, geen probleem! Vermoedelijk pikte het platform je post onterecht op als spam en dan moeten moderatoren dit terug vrijgeven. Ik heb het antwoord van Puch alvast verplaatst naar deze thread en je vorige post verwijderd. 

 

@igvfer @sb, vervelend dat het zolang duurde voordat de afbeelding goedgekeurd werd. In het weekend wordt er normaal in de namiddag gemodereerd op De Netweters. Sorry! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
alb1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
De 3 wijzen! Handje vol! Leesclubje starten? Primeur!

Wifi powerline adapter probleem


@igvfer  schreef:

Dan zou ik aanraden om eens de powerlines, zowel die beneden als die boven eens te resetten naar fabrieksinstellingen. 


Dit bleek de oplossing te zijn! Die beneden heb ik zelfs niet moeten resetten. Met een tandenstoker heb ik op het verborgen reset knopje van die wifi powerline boven gedrukt, ongeveer een tiental seconden. Daarna begon hij heel zijn installatie proces weer dat een minuut of tien duurde. Nadat hij klaar was voor de duizendste keer geprobeerd om verbinding te maken met het netwerk en het lukte!

 

Ik voel me zo ongelofelijk dom dat ik dit niet veel eerder heb geprobeerd maar bon, ik ben blij dat het is opgelost Smiley Vrolijk

 

Heel erg bedankt voor de hulp! Smiley Vrolijk