Beantwoorden
jano
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Primeur! En we zijn vertrokken! Hi there!

Eigen router na Telenet router mogelijk?

Dag, 

 

Ik heb thuis een Telenet Wifi/Router, die ik enkel gebruik voor internet (geen TV, etc.)
Ik zou graag het draadloos internet uit mijn eigen Asus router (RT-AC68U) laten komen ipv door de Telenet router. Het is niet erg dat er dan twee gescheiden netwerken zijn.

Is dit überhaupt mogelijk? Ik heb al heel wat 'opzoekingswerk' gedaan op dit forum, en soms lijkt het antwoord dat ik dit enkel kan doen met een Modem Only, en soms lees ik dat het perfect mogelijk is met de juiste instellingen.

 

Ik plaatse alvast de de UTP kabel in LAN1 van de Telenet router, en het andere uiteinde in de WAN poort van de Asus router. Ik zette het alvast het draadloos internet van de Telenet router uit via My Telenet. Maar als ik de Asus router wil instellen, dan vindt hij niet automatisch het netwerk.

Dus de vraag:

- Kan het? 

- En eventueel hoe?

 

Alvast hartelijk dan voor de hulp, en chapeau aan alle helpers op dit forum die de tijd nemen om andere advies te geven. Is mooi om te zien. Knap werk!

Tags (1)
2 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Eigen router na Telenet router mogelijk?

Wat wil je met deze verandering bereiken?

1) je Asus router als access-point gebruiken, om wifi naar een andere plaats in je huis te verleggen?

In dat geval configureer je het beste de Asus gewoon als access-point, dat wil zeggen een vast ip-adres op de lan aansluitng (binnen de telenet range, waarschijnlijk 192.168.0.x, dhcp server uitschakelen, en de lan van de asus met de lan van Telenet verbinden.

 

2) wil je een extra netwerk aanmaken achterde HGW?

Dan kun je inderdaad de wan van de asus op het lan van de HGW aansluiten. De asus wordt dan echt als router gebruikt. Afhankelijk van het type HGW router welke je van Telenet gebruikt betekent dit dat je dubbel NAT zult gebruiken. Hou hier rekening mee mocht je port-forwarding willen/moeten doen voor bepaalde hosts of applicaties. De portforwarding dient dan ook 2x te gebeuren; op de HGW (eventueel gewoon je eigen router als DMZ ingeven) en port-forwarding instellen op je eigen router.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.