41312
netweters
|
17863
gesprekken
|
19301
vragen
|
Dag,
Als ik mijn laptop opstart en connectie heb met mijn wifi netwerk (ik heb de pods van telenet), dan kan ik de eerste minuten geen sites opnemen. Alhoewel het netwerk 'connected' aangeeft. Vreemde is dat ik wel google search wel werk.
Ik zoek dan meestal naar 'test', maar de sites opnemen die het zoekresultaat geeft lukt niet. Krijgt dan een foutboodschap over netwerk problemen.
Dus google search werkt, maar het opnemen van de sites uit zoekresultaat niet. Iemand tips?
Groeten,
Dieter
Titel gewijzigd door Filip (mod) | Vorige titel: PODS, google search werkt maar andere sites niet
@dieterl kan het zijn dat google.be of .com als je homepage staat ingesteld ? Dan is het logisch dat het deze pagina kan openen omdat deze site in het geheugen van de browser staat. (cache)Het wil wel zeggen dat je geen internet connectie hebt als je niets kan opzoeken op google.
kan je eens kijken of je een ip gekregen hebt op je toestel ? indien je het niet zou weten hoe dit moet kan je deze site bezoeken voor meer info :https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/uw-ip-adres-zoeken-in-windows-f21a9bbc-c582-55cd-35e0-73...
@kristofDW Als ik iets willekeurig zoek, dan krijg ik ook een resultaat van Google search. Dan lijkt mij dit geen cache te zijn.
@dieterl schreef:Iemand tips?
Je kan eens testen of het bekabeld wel werkt:
Wifi-pods uit het stopcontact halen, draadloos signaal op de Telenet-modem uitschakelen, laptop met netwerkkabel rechtstreeks op de Telenet-modem aansluiten
Als het bekabeld werkt, bouw je je Wifi-netwerk stap voor stap op en test je opnieuw bij elke stap:
Wifi uitzenden is alleen nuttig op de plaatsen waar je Wifi het vaakst gebruikt, je living bijvoorbeeld. Als je Telenet-modem ergens in een uithoek van je woning staat, schakel je het draadloos signaal best uit en verbind je met netwerkkabel één Wifi-toegangspunt dat je centraal in je living plaatst.
Zo een probleem kan veroorzaakt worden door het wel hebben van een IPv6 connectie, maar geen IPv4. Dat laatste kan een probleem zijn met de Telenet HGW (aleens geprobeerd te resetten?) of soms een IPv4 conflict op het lokale netwerk,
Is er andere aktieve netwerk-apparatuur op je lokale netwek aangesloten? Een Access-Point, of een managed switch misschien?