Beantwoorden
dieterl
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Enkel google search werkt via 360° pods

Dag,

Als ik mijn laptop opstart en connectie heb met mijn wifi netwerk (ik heb de pods van telenet), dan kan ik de eerste minuten geen sites opnemen. Alhoewel het netwerk 'connected' aangeeft. Vreemde is dat ik wel google search wel werk.

 

Ik zoek dan meestal naar 'test', maar de sites opnemen die het zoekresultaat geeft lukt niet. Krijgt dan een foutboodschap over netwerk problemen. 

Dus google search werkt, maar het opnemen van de sites uit zoekresultaat niet. Iemand tips?

Groeten,

Dieter

 

Titel gewijzigd door Filip (mod) | Vorige titel: PODS, google search werkt maar andere sites niet

5 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1685
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Enkel google search werkt via 360° pods

@dieterl kan het zijn dat google.be of .com als je homepage staat ingesteld ? Dan is het logisch dat het deze pagina kan openen omdat deze site in het geheugen van de browser staat. (cache)Het wil wel zeggen dat je geen internet connectie hebt als je niets kan opzoeken op google. 

kan je eens kijken of je een ip gekregen hebt op je toestel ? indien je het niet zou weten hoe dit moet kan je deze site bezoeken voor meer info :https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/uw-ip-adres-zoeken-in-windows-f21a9bbc-c582-55cd-35e0-73...

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dieterl
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Enkel google search werkt via 360° pods

@kristofDW Als ik iets willekeurig zoek, dan krijg ik ook een resultaat van Google search. Dan lijkt mij dit geen cache te zijn.

 

Ex-Netweter
 

Enkel google search werkt via 360° pods


@dieterl  schreef:

Iemand tips?


Je kan eens testen of het bekabeld wel werkt:

Wifi-pods uit het stopcontact halen, draadloos signaal op de Telenet-modem uitschakelen, laptop met netwerkkabel rechtstreeks op de Telenet-modem aansluiten

Als het bekabeld werkt, bouw je je Wifi-netwerk stap voor stap op en test je opnieuw bij elke stap:

  • Draadloos signaal op de Telenet-modem inschakelen en laptop met Wifi verbinden en testen
  • Eventueel een Wifi-pod inschakelen als de Wifi van de Telenet-modem te traag is
  • Eens heel goed nadenken of je wel een Wifi-pod nodig hebt, als die toch maar voor problemen zorgt

Wifi uitzenden is alleen nuttig op de plaatsen waar je Wifi het vaakst gebruikt, je living bijvoorbeeld. Als je Telenet-modem ergens in een uithoek van je woning staat, schakel je het draadloos signaal best uit en verbind je met netwerkkabel één Wifi-toegangspunt dat je centraal in je living plaatst.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1685
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Enkel google search werkt via 360° pods

@dieterl dat klopt dat het dan geen cache is, maar die extra info had ik niet 😉 probeer zoals mijn collega's hier zeggen om bekabeld te werken. Dit zou dan moeten werken.

Veel succes 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Enkel google search werkt via 360° pods

Zo een probleem kan veroorzaakt worden door het wel hebben van een IPv6 connectie, maar geen IPv4. Dat laatste kan een probleem zijn met de Telenet HGW (aleens geprobeerd te resetten?) of soms een IPv4 conflict op het lokale netwerk,

Is er andere aktieve netwerk-apparatuur op je lokale netwek aangesloten? Een Access-Point, of een managed switch misschien?


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.