Beantwoorden
karelg
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

Ervaringen met Orbi RBK852 (of 853)?

Zijn er netweters die deze Orbi RBK852 of 53 hebben draaien na een Telenet Witte Docsys 3.1 CV8560E modem.

Heb nu als router een oudere Lancom 1781EW, die niet sneller kan als 100Mb..., maar mijn abo kan tot 300Mb...

0 Likes
8 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ervaringen met Orbi RBK852 (of 853)?

@karelg  Eerlijk? Ik vind het veel geld. In de configuratie met 1 router en 1 bijstation is het een duur repeatersysteem. Het voordeel van Mesh is dat data zijn weg zoekt langs de best beschikbare weg, bij maar 2 toestellen is er maar 1 weg maar wel verscheidene kanalen. Ik spreek mij niet echt uit over de wifi kwaliteiten maar hou er rekening mee dat uw hoofdstation vrij centraal moet staan en uw bijstation binnen de 5 à 7 meter en dan nog liefst zonder hindernissen als muren, aquaria, ledverlichting en noem maar op.  Ze noemen een dekking van 105 m2. Dat is een cirkel met een straal van amper 6 meter.

Meer info over Mesh vind je hier....



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Ervaringen met Orbi RBK852 (of 853)?

@karelg ik heb deze bij een klant van mij geplaatst en ik moet zeggen, het is een racemachientje 🙂 Ikzelf heb het vorige model dat wifi 5 aankan en heb een zeer goed bereik en zeer goede snelheid.

De Orbi RBK852 heeft als voordeel dat het wifi 6 heeft en heeft al voordelen met wifi 5 toestellen, dus kan je zeker aan de slag hiermee. De router moet wel het best op een vrije ruimte staan, zonder al teveel stoorzenders, maar dat is met elke wifi router zo.Het toestel is misschien wel duurder dan andere merken, maar je hebt er wel iets voor natuurlijk.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dsuls
Professional Meerweter
Berichten: 128
De vernieuwde WIGO? Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Ervaringen met Orbi RBK852 (of 853)?

Ik heb het kleinere broertje (RBK23) nu ongeveer een jaar, en ik ben er erg tevreden mee.

 

Ik haal probleemloos 250 à 300 Mbps via de wifi (met een 300 Mpbs internet abonnement).

 

 

karelg
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

Ervaringen met Orbi RBK852 (of 853)?

Is gekocht, was redelijk snel in orde, werkt inderdaad vlot...moet alleen de satelliet nog verplaatsen, staat nu nog in dezelfde ruimte als de router...

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Ervaringen met Orbi RBK852 (of 853)?

@karelg dat werkt goed hé. Ben er ook tevreden over😉daarom dat ik het iedereen wil aanraden. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
karelg
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

Ervaringen met Orbi RBK852 (of 853)?

Ik haal bij metingen met Ookla gemiddeld 275 Mbps down en 18 Mbps up , dat zou volgens de automatische metingen via Telenet voor mijn locatie normaal zijn. Als ik de meting doe op mijn iPad air 2 en iPhone dan is dit ook rond de 200, maar in gebruik voel je weinig verschil met de vorige waardes van 90 Mbps... Op de laptops en vaste pc haal ik wel ongeveer 275 en 18... om te downloaden voel je uiteraard wel verschil.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ervaringen met Orbi RBK852 (of 853)?


@karelg  schreef:

...... Als ik de meting doe op mijn iPad air 2 en iPhone dan is dit ook rond de 200, maar in gebruik voel je weinig verschil met de vorige waardes van 90 Mbps... Op de laptops en vaste pc haal ik wel ongeveer 275 en 18... om te downloaden voel je uiteraard wel verschil.


Het is uiteraard de theoretische snelheid die je kan halen. Maar vergelijk het met een autosnelweg. In theorie kan je van Brussel naar centrum Oostende in 1 uur maar afhankelijk van de drukte in Oostende zal je er wat langer over doen.

Een site zoals HLM, het Nieuwsblad enz. zijn ook stukken trager 's morgens om 8u dan bvb in de namiddag.

De winst zit 'm voornamelijk in het fgeit dat je met meerderen tegelijk comfortabel kan surfen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
karelg
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

Ervaringen met Orbi RBK852 (of 853)?

ik mis in de instellingen wel een onderdeel zodat ik het gastnetwerk kan beperken tot xx% van de mogelijke snelheid. Zit ook niet in de geavanceerde instellingen...

0 Likes