Beantwoorden
TheDude
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Star Wars Day Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Externe HD met voeding aansluiten op modem/router.

Hallo Netweters,

M'n eerste post hier, hopelijk doe ik alles goed.

Ik wil volgende implementeren in mijn thuis wifi-netwerk:

- Seagate Backup Plus Hub 8 TB

(https://www.coolblue.be/nl/product/727541/seagate-backup-plus-hub-8-tb.html)

Dit is een gewone powered ext. hd, géén NAS.

Kan ik deze via enige weg aansluiten op mijn netwerk ?

Ik heb vorige week even getest met een 4TB Ext.HD met voeding op mijn modem via USB3.0 echter zonder resultaat.

Dus vooraleer ik die nieuwe Seagate 8TB aankoop wil ik eerst zeker weten of dit wel kan ?

Mijn modem = WIRELESS MODEM 3.0 (DOCSIS)

Heeft een USB3.0 poort.

Eventueel dacht ik van een extra router aan te kopen welke dit mogelijk maakt, ik heb in ieder geval uitbreiding nodig om het Wifi-signaal te boosten zodat ik boven ook een goed signaal heb.

- Dus is mijn vraag welk toestel zet ik tussen mijn huidige modem of als vervanging zodat ik die 8TB in mijn wifi heb zitten. Ik wil graag m'n muziekcollectie thuis wireless ter beschikking hebben op mijn laptop.

Windows 10/64 Home.

De ene zegt dat kan prima, de andere zegt dat het niet kan... So I'm in the dark !

Alvast bedankt,

Steven

 

0 Likes
10 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Externe HD met voeding aansluiten op modem/router.

Op de zwarte modem is het mogelijk die aan te sluiten, als je later overschakelt naar een witte modem niet meer. Een extra router, met USB poort, als AP configureren en daarop uw HDD is misschien ook mogelijk maar dat valt uit te zoeken.

Al was een NAS een duurdere oplossing maar met veel meer mogelijkheden. Zeker voor uw muziek.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Externe HD met voeding aansluiten op modem/router.

ik zou voor een nas gaan, heb dit hier ook 3 nassen staan en ene ziet de digicorder zelf en kan mijn bestanden van daarop bekijken op de digicorder van telenet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Externe HD met voeding aansluiten op modem/router.


@Master-Magic@  schreef:

ik zou voor een nas gaan, heb dit hier ook 3 nassen staan en ene ziet de digicorder zelf en kan mijn bestanden van daarop bekijken op de digicorder van telenet.


Ik zou persoonlijk ook voor een nas gaan, maar die zijn qua prijs natuurlijk een pak duurder. Hier gaat het om een muziek collectie ter beschikking stellen voor het netwerk. Dan is een nas een beetje overkill. Het is maar wat je wil uitgeven natuurlijk.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Externe HD met voeding aansluiten op modem/router.

als je een oude pc hebt kan je die ook als nas installeren, er zijn genoeg opties online om met een oude pc zelf een nas te maken, 

heb dit ook gedaan thuis en werkt perfect, er zit 8GB ram in en als je daarmee werkt dan merk je het wel dat alles snel en stabiel loopt.

enkel even een installatie doen via een zelfgemaakte cd rom en daarna een schijf in zetten en je kan starten en uitbreiden zoveel je wilt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Externe HD met voeding aansluiten op modem/router.


@Master-Magic@  schreef:

ik zou voor een nas gaan, heb dit hier ook 3 nassen staan en ene ziet de digicorder zelf en kan mijn bestanden van daarop bekijken op de digicorder van telenet.


ik kan dat alleen maar bevestigen. Een goeie nas (Synology of Qnap) met films en fotos op,  die je rechtstreeks vanop de digicorder kan bekijken. En ook rechtstreeks vanop een SmartTV.

 

Ik heb op mijn Synology NAS ook nog een externe HD hangen via USB om backups te nemen van mijn data  en ook nog een abonnement bij Crashplan voor een externe backup (de Crashplan app draait in een docker).

Sommigen noemen dat overkill maar je kan beter een kopie te veel hebben van je data en foto's dan achteraf spijt 🙂


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Externe HD met voeding aansluiten op modem/router.

Een oude PC en FreeNAS?

 

http://www.freenas.org/download-freenas-release/

 

(Ik heb het programma zelf nooit gebruikt.)

 

Zelf heb ik een AV receiver. Als ik mijn PC opzet, dan kan die receiver aan de muziekbestanden op de PC en dan speel ik ze zo af.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TheDude
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Star Wars Day Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Externe HD met voeding aansluiten op modem/router.

Ok, super bedankt iedereen voor de feedback 🙂

Een nas zal het worden dus... Tijd om mee op de trein te springen.

Ik dacht aan de Synology DS115j + WD Red WD60EFRX 6 TB

https://www.synology.com/nl-nl/products/DS115j

Kan ik op termijn redelijk mee uitbreiden lijkt me met de 2 USB-poorten achteraan.

Weet iemand of die HD's dan ook NAS moeten zijn of kan ik er m'n huidige aanhangen ?

Mercikes !

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Externe HD met voeding aansluiten op modem/router.

@sb ik heb dit hier draaien op de pc 😉 en elke maand veel update's, en simpel te updaten in het systeem,

zeer handig wel, enige dat ik nog moet vinden is hoe ik de bestanden kan aanpassen en leesbaar maken voor mijn 4K ontvangertje, bij de andere nassen doet die het wel enkel bij deze doet die het niet,

heb al gedacht dat is omdat die een gebruikersnaam heeft en een admin als naam en dat 4K ontvangertje geen gebruikersnaam vraagt om te scannen, die scant heel de HDD af welke je kiest.

maar wel al veel geniet van gehad en kan tot 8 HDD op aansluiten via Sata kabel.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Externe HD met voeding aansluiten op modem/router.

@TheDude

je kan uw huidige gebruiken maar die zal geformatteerd moeten worden zodat het systeem hem herkent in de nas.

is enige nadeel wel.

of je kan uw bestaande HDD met muziek via usb aansluiten dan ziet die hem ook.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Externe HD met voeding aansluiten op modem/router.


@TheDude@  schreef:

Ok, super bedankt iedereen voor de feedback 🙂

Een nas zal het worden dus... Tijd om mee op de trein te springen.

Ik dacht aan de Synology DS115j + WD Red WD60EFRX 6 TB

https://www.synology.com/nl-nl/products/DS115j

Kan ik op termijn redelijk mee uitbreiden lijkt me met de 2 USB-poorten achteraan.

Weet iemand of die HD's dan ook NAS moeten zijn of kan ik er m'n huidige aanhangen ?

Mercikes !


Aan mijn NAS hangt een gewone externe HD. De schijven van de 2 toestellen hebben in principe niks met elkaar te maken. 

Je kan in een nas trouwens ook gewone harddisk steken hoor 😉.  10 jaar geleden bestonden die speciale lijnen gewoon niet


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes