Beantwoorden
dieterl
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Foutmelding bij verbinding 360° Wifi

Dag,

Ik heb de nieuwste pods van Telenet, maar merkt dat het internet niet altijd stabiel is.
Als mijn dochter naar vrt max kijkt, hangt de streaming regelmatig. Ze schakelt dan over via haar gsm op 4g, en dan loopt alles terug vlotjes.

Ook als we surfen lijkt alsof het internet hangt en er komt gewoon niks.

Ik krijg ook regelmatig 

our connection was interrupted. A network change was detected.
ERR_NETWORK_CHANGED
of
This site can’t be reached


Het is wel heel vreemd want sommige site lijken dan wel te werken, zoals google search deze werkt zogoed als altijd.

Het is gewoon ververveld, je ben digitaal de krant aan het lezen en ineens werkt het internet niet meer.

Hebben jullie een idee wat het probleem zou zijn.
Telenet gaat nog eens langskomen, heeft de modem nog eens helemaal geconfigureerd, alhoewel de mensen altijd vriendelijk en behulpzaam zijn, denk ik nu wel dat ze het niet gaan kunnen oplossen.


Groeten,

Dieter

 

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Your connection was interrupted. A network change was..

13 reacties
thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 240
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Foutmelding bij verbinding 360° Wifi

zijn alle UTP netwerkkabels nog goed, alle contactjes nog mooi goud en niet bruin geoxideerd over de jaren als het al oudere kabels  zijn?

dieterl
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Foutmelding bij verbinding 360° Wifi

De pod in de living is via wifi verbonden. Op 1ste heb ik de pod verbonden met een lange netwerkkabel die gekocht is, dus niet zelf in elkaar gezet. Morgen komt Telenet technieker nog eens langs, ik zal vragen om de kabels te controleren.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Foutmelding bij verbinding 360° Wifi

@dieterl Dit heeft inderdaad te maken met ofwel onderbrekingen op je netwerk , DNS problemen of netwerkconfig problemen. 

Om de netwerkconfiguratie in Windows te resetten, drukt u op de Windows + R -toetsen om het programma Uitvoeren te starten .

Typ CMD om de opdrachtprompt te openen:

In dat venstertje type je volgende commando's in : 

  • IPCONFIG /FLUSHDNS
  • NBTSTAT –R
  • NETSH INT IP RESET
  • NETSH WINSOCK RESET

Met deze opdrachten wordt de DNS leeggemaakt en worden de Windows-netwerkinstellingen opnieuw gestart.

Nadat je de commando's  hebt uitgevoerd, probeer je Chrome opnieuw te openen en naar een willekeurige pagina te gaan om te zien of de fout 'ERR_NETWORK_CHANGED' blijft bestaan. Ga zeker eens naar de site van bijvoorbeeld VRT MAX om te zien of het probleem blijft. 

je kan uw stabiliteit van je wifi ook testen als je CMD venster opent en daar ping -t www.google.be 

Als je daar time-outs hebt ligt het meestal aan je netwerk (onstabiel) indien je altijd een reply hebt is het meestal de netwerkconfig of DNS.

Een Kabelprobleem kan ook maar dan krijg je meestal een andere foutmelding.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dieterl
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Foutmelding bij verbinding 360° Wifi

@kristofDW Ik voer ipconfig /renew uit en hierna kan ik terug de sites bereiken. Maar dit ik voor mij een tijdelijke oplossing, want na een tijdje hebben we terug hetzelfde probleem.
ik zal jou commando's eens uitvoeren. Op een ipad lukt dit niet? Want via ipad hebben we hetzelfde probleem.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Foutmelding bij verbinding 360° Wifi

@dieterl 

Ik begrijp dat je problemen hebt met je DNS-instellingen en mogelijke conflicten met DHCP-configuraties in je netwerk.

Om te zien of het probleem wordt opgelost, raad ik je aan om je DNS-servers in te stellen op 1.1.1.1 en alternatief 1.0.0.1.

Dit kan helpen bij het oplossen van DNS-gerelateerde problemen.

Daarnaast is het mogelijk dat je twee apparaten hebt die als DHCP zijn ingesteld, wat kan leiden tot routeringsproblemen.

Om een beter beeld te krijgen van je netwerksituatie, zou je kunnen beschrijven welke apparaten je in huis hebt?

Als ik het goed begrijp, heb je de nieuwe router van Telenet samen met de pods, maar ik wil graag weten of er nog andere apparaten zijn die mogelijk van invloed kunnen zijn op het netwerk, zoals een extra router.

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dieterl
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Foutmelding bij verbinding 360° Wifi

@kristofDW vreemde is als ik ping -t -4 www.vrt.be uitvoer, krijg ik 50% timeouts. Bij een -6 zogoed als geen.

dieterl_0-1707129157457.png

 

dieterl
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Foutmelding bij verbinding 360° Wifi

  • netwerk topologie
    • modem telenet waarop
      • beck,
      • hp printer,
      • sonos connect:amp,
      • sonos play:5
      • telenet tv box zijn geconnecteerd.
    • Wel vreemd dat oa tv box met modem is geconnecteerd, want ik heb op 1 meter een pod in stopcontact steken waarop deze apparten niet geconnecteerd zijn. Ik zou denken, dat deze via de pod zouden gaan, omdat de pod op 1 meter staat en de modem op een 10 meter.
  • 1tse pod op 1ste verdiep,
    • heb ik verbonden met een netwerkkabel rechtstreeks op de modem,
    • hierop hangt nu 1 apparaat de laptop van mijn dochter, die problemen heeft
  • 2de pod in de living waarop zijn geonnecteerd
    • 2 iphone"s,
    • een ipad (heeft ook veel problemen),
    • 2 laptop's
    • sonos play:3 
thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 240
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Foutmelding bij verbinding 360° Wifi

ik weet niet aan wat het ligt, maar als je tot de oorzaak verholpen is al wil verdersurfen kan je de one.one.one.one app installeren, deze linkt naar verder op internet over ipv6 niet over 4 denk ik, en de 4 heeft een probleem 

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Foutmelding bij verbinding 360° Wifi

@dieterl Heb je al eens geprobeerd om die kabel die naar het 1ste verdiep gaat af te koppelen van de pod en deze in je laptop te steken ? 

je laptop zou dan een internet verbinding moeten krijgen. Indien niet ligt het waarschijnlijk aan  de pod die niet juist geconfigureerd is.

In je overzicht in de Telenet app staan daar je pod goed geconfigureerd ? 

Je hebt nu toch de  F@ST3896LG-TN router van Telenet ? Anders gaan deze pods niet werken. 

Wat ik vermoed is dat de pods niet juist geconfigureerd zijn en daardoor al de toestellen automatisch naar de router van Telenet connecteren.

Daarom zal de tv box ook niet naar de pod connecteren maar direct naar de router ook al staat deze 1 meter verder.

Wifi kiest altijd de beste routering , die met internet en connectie😉

Reset de pods en probeer ze dan terug te koppelen, misschien is er ergens een bug. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dieterl
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Foutmelding bij verbinding 360° Wifi

even tussenstand ... maandag is telenet langs geweest, hebben versterker (kastje waar de coax kabel binnenkomt en naar router gaat) vervangen. Alsook 1 extra pod geïnstalleerd, omdat men vernoemde dat pod in de living te ver staat van de router.

Momenteel in de keuken verbeteringen op de ipad, boven op laptop moet ik nog testen.

dieterl
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Foutmelding bij verbinding 360° Wifi

een tussenstand ... @kristofDW 

omdat ik problemen bleef krijgen, zelfs na 3 bezoekjes van telenet techniekers, heb ik mij een tp link deco 60 aangeschaft en achter de telenet gezet.
Ik heb de pods van telenet opgezegd, de wifi uitgezet op telenet modem (kon ik pas nadat ik alle pods had ingeleverd).

Als ik tp link deco systeem instel als access point dat is het netwerk nog steeds instabiel. 
Echter als tp link deco systeem instel als router, dan werkt alles prima. Geen klachten meer van mijn huisgenoten, ik zelf ondervind ook geen netwerk problemen meer.

"t is wel vreemd als ik tp link deco systeem als access point configureer dat ik ook problemen ondervind en bij router configuratie niet. Dan zit het probleem toch ergens bij Telenet (modem)?

Conclusie (voor mij), pods niet gebruiken en een eigen router voor de modem van telenet zetten.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Foutmelding bij verbinding 360° Wifi

Daarmee je kan de pods testten elke indeling van de woning is anders soms moet je veel meer pods hebben dan je denkt

of andere  systeem  elke situatie is anders

De technieker is ook gebonden aan de pods ook er zijn veel beter systemen maar het blijft de pods

Er zijn mensen blij met pods omdat het bij hun wel de  juiste indeling is

Er is keuze genoeg aan materiaal  en nu ben je er heel goed koop van af

https://www.clickx.be/koopgids/186398/meshrouters/

https://www.ed.nl/tech/een-wifi-versterker-zorgt-voor-betere-internetverbinding-door-hele-huis-dit-i...

 

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Foutmelding bij verbinding 360° Wifi

@dieterl Ben blij voor jou dat het probleem is opgelost. 

Als je de Deco als access point gebruikt zal de Telenet router de ip adressen uitdelen. ALs je de Deco als router gebruikt zal deze zelf de ip adressen uitdelen. Dat is het verschil.

Ikzelf gebruik ook een eigen router om deze problemen te vermijden. Ik heb de indruk dat de Telenet routers niet juist de ip adressen verdelen, dit heb ik al meerdere keren gemerkt.

Keep it simple zou ik zo zeggen 😉 Als het werkt is het goed.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.