Beantwoorden
Noah_beckers
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Frequentiewisseling bij wifikanalen

Beste,

 

ik heb zopas mijn wifi netwerken veranderd via 'Mijn-Telenet' van 2.4&5ghz naar enkel 5ghz. Helaas zorgt dit voor problemen thuis en zou ik deze bewerking ongedaan willen maken, dit lukt helaas niet. Ik heb thuis 1 powerline en 2 wifi-powerline in gebruik (PG9072). Telkens wanneer ik deze terug omzet naar 2.4&5ghz zetten ze zichzelf telkens terug om naar enkel de 5ghz frequentie. Hoe kan ik dit oplossen?

0 Likes
10 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Frequentiewisseling bij wifikanalen

@Noah_beckers 

 

Ben je zeker dat je de verandering in "mijn telenet" goed "bewaard" hebt? Indien je daar helemaal zeker van bent, ga dan na het bewaren eens opnieuw in de settings kijken. Wanneer die dan opnieuw op de oude waarde staan (dus eigenlijk niet bewaard), neem dan contact op met de klantendienst om dit na te kijken voor u.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Noah_beckers
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Frequentiewisseling bij wifikanalen

Ja ik ben 100% zeker dat ik dit bewaard heb. Ik krijg zelfs een bevestiging ervan telkens maar toch wordt er niets opgeslagen... 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Frequentiewisseling bij wifikanalen


@Noah_beckers  schreef:

Ja ik ben 100% zeker dat ik dit bewaard heb. Ik krijg zelfs een bevestiging ervan telkens maar toch wordt er niets opgeslagen... 


In dat geval neem je dus best eens contact op met de klantendienst. Dit kan ook via messenger, twitter of WhatsApp zodat je niet nodeloos lang aan de lijn hoeft blijven te hangen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Frequentiewisseling bij wifikanalen

@Noah_beckers  kan je niet eens proberen om alles terug te zetten naar je fabrieksinstellingen van de modem ? Let wel op dat je hierbij misschien wel weer bepaalde dingen moet aanpassen , netwerknaam en eventueel je powerlines opnieuw verbinden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Noah_beckers
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Frequentiewisseling bij wifikanalen

Ik heb ondertussen al meerdere keren mijn powerline + wifipowerlines gereset maar niets lijkt te werken. Enkel de modem zendt nu een signaal uit en de versterkers niets meer. Alles lijkt wel de kloppen volgens die LED lampjes

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Frequentiewisseling bij wifikanalen

@Noah_beckers  de modem kan je ook terug zetten naar de fabrieksinstellingen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Noah_beckers
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Frequentiewisseling bij wifikanalen

De modem is gerest en zendt een goed signaal uit. Ook de powerline is in orde. De wifi powerlines aan de andere hand branden zoals het hoort maar deze zijn helaas niet verbonden en zenden ook geen signaal uit.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2253
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Frequentiewisseling bij wifikanalen

Ga eens op "Mijn telenet" en stel in op één netwerk dan krijgt de 2,4 en de 5 GHz AP dezelfde naam en paswoord. Dit wordt dan overgenomen voor de Telenet powerlines. Bij mijn laatste testen met powerlines heb ik vastgesteld dat er een probleem is wanneer je verschillende namen wilt geven voor de 2 frequentie banden.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

Frequentiewisseling bij wifikanalen

Janneke dust heeft gelijk, dat gaat alles oplossen:1wifinetwerk-klik op bewaren-een kwartier geduld. Voilà 😌

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Frequentiewisseling bij wifikanalen

Ik persoonlijk heb de WiFi powerlines van Telenet, maar wel achter een modem-only met eigen router. Ik heb twee aparte SSID voor de powerlines (en nog eens twee andere voor de WiFi van de router).

 

Dat werkt probleemloos.

 

Het enige dat ik niet mag vergeten, is dat ik de powerlines van Telenet enkel via "mijn telenet" kan instellen, niet rechtstreeks via mijn router.

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes