Beantwoorden
Patrick10
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Gameservers portforwarden

Ik zit met een klein probleempje met het Portforwarding. Ik heb een tijdje zitten prutsen aan dat Portforwarding gedoe en volgens mij doe ik niks verkeerd en ik portforward voor een game genaamd minecraft om met vrienden op een server te spelen en alles bleef fout gaan en ik heb mijn ipv4 adres gegeven zoals het normaal moet maar dan ging ik kijken wat men public ip is en ik moest dan een custom port test doen van de begin en eind poort en ze werkte allebei niet en dan ging ik eens kijken welke games er dan werken en er werkt geeneen.

0 Likes
7 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Gameservers portforwarden

Kan je heel de uitleg even opnieuw doen, het is nogal onduidelijk...

 

Verwijder even alle portforwarding instellingen.

Je moet er ook voor zorgen dat je ps4 een vast ip-adres heeft. In dit onderwerp heb ik al eens uitgelegd hoe je dat kan doen.

 

Als je dat gedaan hebt, stel je PS4 dan als DMZ in en probeer of het dan werkt.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mico
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Gameservers portforwarden

Beste,

Indien je een Telenet router gebruikt kan je je poorten simpel open zetten via 'Mijn Telenet'. Ga naar https://mijn.telenet.be en log in met je gegevens. Deze gegevens vind je in de documenten meegeleverd wanneer de Telenet Technicus deze instaleerde.

Wanneer je ingelogd bent, ga je naar MIJN INTERNET.

Je ziet nu een tab genaamd DRAADLOZE INSTELLINGEN. In dit tablad klik je op 'Geavanceerd'. Je ziet nu een hele boel informatie zoals wie verbonden is met je netwerk, hun MAC-adressen en nog andere informatie. Ga naar IPv4 Firewall & Port forwarding. In dit tab heb je een tabel waarin je je poorten open kan zetten. Ik raad aan 'Firewall bescherming' Actief te zetten, omdat het openen van poorten je opensteld tot DDOS attacks.

Bij het Lokaal IP-adress voer je het IP-adres in van de computer waarvoor de poort open moet zijn. Je kan deze vinden op de volgende manier

------------------------------------------------------------------------------------

WINDOWS: Druk op de windows toets onderaan je toestenbord en houd tegelijkertijd de R-toets ingedrukt. Type 'cmd' in dit veld en druk op enter.

Hierna komt er een venster open waarin je typed: 'ipconfig'. Er zal nu allemaal tekst moeten verschijnen, zoek naar

IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.0.xxx

 

MAC: Druk op het blauwe appeltje linksboven, kies 'Systeemvoorkeuren'. Ga naar Netwerk en je IP-adress is hier zichtbaar.

 

LINUX:  Druk rechtboven op de 2 pijltjes, ga naar 'Verbindingsinformatie'. Je kan je IP-Adress hier zien.

------------------------------------------------------------------------------------

 

Wanneer je je IP-adress weet, vul je de laatste 3 cijfers in in het veld.

Begin poort is de eerste poort in een reeks die je open kan zetten. Indien er maar een poort is die je open wilt, is deze hetzelfde als je Eind Poort.

Eindpoort is de laatste in de reeks.

 (Voorbeeld: Begin poort 25565 - Eind poort 25567 Zet de poorten 25565, 25566, 25667 open.)

Je protocol is belangrijk, maar ik raad aan deze op BEIDE te zetten. 

Zet hierna de status op Actief en je bent klaar!

 

Als je nog hulp nodig zou hebben, laat gerust een reactie achter

 

 ( Voor Port forwarding heb je een statisch ip adress nodig, informatie over dit onderwerp vind je hier: Windows 10 Mac Linux )

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Gameservers portforwarden

@Mico

 

Openen van poorten heeft niets met DDOS te maken... edit: klopt niet volledig

 

DDOS is gewoon zoveel mogelijk data naar een server sturen zodat die dat niet aankan en het netwerk platligt. (Ongeveer)

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Gameservers portforwarden

@Patrick10

 

Ik weet niet hoe het komt dat ik dacht dat je het over een PS4 had Gefrustreerde smiley sorry.

 

Normaal moet je helemaal niets veranderen aan de port forwarding instellingen maar kan je eens kijken of UPnP aanstaat?

Je kan dat bij de port forwarding instellingen op Mijn Telenet vinden.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mico
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Gameservers portforwarden

@Arthur2

 

Ik denk dat jij ook weet dat al je poorten open zetten niet slim is. 

BTW een ddos attack kan enkel maar gebeuren als er poorten open staan...

Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Gameservers portforwarden

@Mico

 

Klopt. Sorry. 🙂

 

Al denk ik dat je niet echt bang moet zijn voor een DDOS aanval dat wordt normaal niet zonder rede gedaan, dus vooral op bedrijven.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mico
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Gameservers portforwarden

Dit klopt, maar omdat de tools er zijn voor iedereen, en uit ervaring weet ik dat MC server owners er mee te maken kunnen krijgen. De community is tamelijk 'toxic'

0 Likes