Beantwoorden
Peter-Jan
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Gastennetwerk

Beste, 

 

Ik las al dat de enige manier om 'gasten' toegang te geven tot internet bij ons thuis is via een extra access point. Ok wij hebben er al 3 staan (dank je Telenet voor de goede Wifi in nieuwbouwwoningen! zucht) .. dus als ik één een SSID geef van bv. 'gast' kunnen zij dan gewoon verbinden en het internet gebruiken ZONDER dat ze onze gedeelde netwerkschijven, smarttv zien enz.?

Dit zodat de vriendinnen van onze dochters met hun gsm en tablets niet overal toegang tot moeten hebben. 

Of is er een andere manier om hen internet te geven?

Waarom kan er niet gewoon een functie zijn die een gastennetwerk creëert zoals in winkels, bistro's etc.?

0 Likes
7 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Gastennetwerk

Met een HGW of AP kan het niet volgens mij, maar de meeste "gewone" routers hebben een optie om een gastnetwerk op te zetten. Eentje dat afgescheiden is van de rest. Maar een AP... Zelfs als je die een ander SSID geeft, dan zitten je gasten normaal gezien toch nog op jouw netwerk.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
FilipDevry
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Jij bent af! Twee handen vol! Vernieuwde Telenet Webmail? It's your eighth party!

Gastennetwerk

Beste,

In de Telenet app, waar je o.a je verbruik kan nakijken, je openstaand saldo, je profiel, enz ..... is er een onderdeel "wifi netwerk". kies dit onderdeel.  In dit deel, klik je op "deel je wifi".  Je gasten scannen een QR-code en kunnen op de wifi bij u thuis.


Altijd ten dienste van iedereen !
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gastennetwerk

@FilipDevry Dan hebben de vriendinnen van de dochters van @Peter-Jan toegang tot zijn netwerk.

Vergelijk het met een bezoeker die bij jou komt, die geef je ook zomaar niet toegang tot je eigen netwerk. Als die bezoeker klant is van Telenet, dan kan die wel inloggen op de HGW die bij jou staat, maar dan op TelenetWifree. Vanop TelenetWifree heeft die bezoeker helemaal geen toegang tot je netwerk. De oplossing van een ander SSID volstaat niet, binnen zijn LAN vallen ze in een zelfde reeks van ip-adressen.  

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Gastennetwerk


@FilipDevry  schreef:

In de Telenet app, waar je o.a je verbruik kan nakijken, je openstaand saldo, je profiel, enz ..... is er een onderdeel "wifi netwerk". kies dit onderdeel.  In dit deel, klik je op "deel je wifi".  Je gasten scannen een QR-code en kunnen op de wifi bij u thuis.


En dan weten de gasten in één keer ook wat de sleutel ("wachtwoord") van het draadloze netwerk is. Kan je net zo goed WPS gebruiken. Dit is géén gastnetwerk.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gastennetwerk

@Peter-JanDat je slechte WiFi hebt in je nieuwbouw ligt niet aan Telenet maar wel aan je nieuwbouw. Dat is dusdanig goed geïsoleerd dat je WiFi signaal niet buiten de kamer geraakt. Dat is een aspect over WiFi dat mensen ondanks de vele artikels die er al over verschenen zijn blijkbaar niet snappen. Ik vergelijk het altijd met water naar een emmer doen. Als je een emmer wilt vullen en je kraantje staat er 10 meter vanaf dan kan je 2 dingen doen: Ofwel een tuinslang aan je kraantje hangen en tot bij je emmer gaan (= bedraad) of proberen met je kraantje een straal water door de lucht te sturen en zorgen dat het in uw emmer terecht komt (=Wifi). Als er dan nog een muur tussen uw kraantje en de emmer staat wordt het moeilijk.

Wat betreft uw gastnetwerk heb je hetzelfde probleem zoals je nu hebt. Het zal maar beperkt mogelijk zijn in de buurt van waar je de router zet en de rest zal ook niet bereikbaar zijn.

Uw Wifi probleem blijft bestaan, ook voor een eventueel gast netwerk.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Peter-Jan
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Gastennetwerk

Allen, bedankt voor jullie bijdrages.

Inderdaad in de app kun je en QR laten scannen, maar daar staat mijn ww gewoon open bloot op, geen optie dus.

 

Dus misschien toch, zoals vroeger, een andere wifirouter aan één van de AP's aansluiten?

 

Jammer dat de router van Telenet dat niet kan.

Is toch wel een modern iets, een gastennetwerk?

 

Met vriendelijke groeten

ClaesOnline
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Gastennetwerk

Aan te raden is je HGW omruilen naar een Modem Only en een UniFi router en aps te kopen zij hebben meerdere nics die je met firewall regels de communicatie tussen de 2 kan blokkeren of in 1 richting kan toestaan en naar de modem altijd kan toestaan. Je kan dan ook nog altijd een Captive Portal maken.

0 Likes