Beantwoorden
Louis3
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Gebruik van externe powerlines

Ik ben een echte leek hierin, maar bon, even mijn probleem schetsen.

Hebben thuis telenet. Ik maak gebruik van een telenet powerline adapter om mijn computer mee te verbinden voor stabielere verbinding tijdens gamen.
Alle andere producten ( 3 tablets, 4 smartphones, laptop vh werk etc werken via wifi)
Nu heb ik voor mn zoon een gaming pc aangeschaft maar op zn kamer haalt hij maar snelheden van 30mps en de verbinding is heel slecht. (wifi, heb geen bekabelde toegangspoort boven)

Dus denk ik om gewoon een TP-link starterkit powerline adapter aan te schaffen en dus hetzelfde te maken als ik beneden heb op mijn vaste pc.
Lukt dit of zal dit voor problemen zorgen gezien ik van telenet reeds een powerline heb zitten?

Hoe los ik dit het beste op volgens jullie? ik vind het wat sneu dat mn zoon nu met een leuke pc zit en zo een slechte verbinding heeft

Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: vraagje ivm powerlines

7 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Een dure gaming PC en dan wifi ipv bekabeld. Dat is in feite een big no-no. Persoonlijk zou ik kijken om dat ding bekabeld aan te sluiten.

Sowieso geen powerline gebruiken. Als alternatief zou je een zgn. mesh systeem gebruiken. Als de kamer van je zoon een (tv)kabelaansluiting heeft, dan zou je moca kunnen proberen. Dat is internet via de tv kabel.

Maar zelf zou ik dus gewoon kabel gebruiken. Misschien moet je wat boren, maar je kan kabelgootjes gebruiken om het een beetje fatsoenlijk af te werken.

Edit: Ik denk juist aan je draadloos signaal. Is dat opgesplitst in  2.4 en 5 GHz? 2.4 gaat verder, maar is langzamer. 5 GHz gaat niet zo ver, maar is sneller. Als draadloos de enige optie is, probeer die PC dan zeker via 5 GHz te verbinden.

Bjørn (sb) | Ere-Krak