Beantwoorden
Jannevanhecke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen WiFi via modem

Ik heb sinds kort een accesspoint van Telenet wat perfect werkt. Soms valt de verbinding weg en merk ik dat ik geen WiFi meer ontvang van de modem. 
Wanneer ik het accesspoint uitschakel is er geen WiFi meer beschikbaar. 
het probleem moet zich dus ergens bij de modem situeren.

iemand een oplossing hiervoor?

0 Likes
4 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen WiFi via modem

@Jannevanhecke 

Heb je de wifi van de modem zelf niet uitgeschakeld staan ? Dit kan je controleren via 'mijn Telenet' bij je modem instellingen. 

 

En hoe ben je zeker dat je geen wifi meer hebt van de modem? Want als jij je gsm toestel of een tablet op je netwerk van je accespoint hebt ingesteld, en dat je daar dus mee verbinding maakt , en die wifi valt weg is dat niet gezegd dat je ook automatisch op je wifi van je modem uitkomt. Jou toestel gebruikt het netwerk wat jij hebt ingesteld. Dus als je accespoint uitvalt dan heeft je toestel geen verbinding meer dus zal die ook niet automatisch verbinden met de wifi van je modem. 

 

Kijk dus eerst eens na of je alles in je wifi netwerk hebt ingesteld onder één netwerk. Moest je wifi op de modem : telenet xxxxx.....hebben dan zal je accespoint eigenlijk al hetzelfde netwerk moeten hebben. Als je dit zelf hebt aangepast naar een eigen netwerk naam dan moet je dit ook aanpassen in je modem. Op die manier heb je dus één netwerk naam en zal je toestel wel verbonden blijven met de wifi van de modem als je accespoint uitvalt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jannevanhecke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen WiFi via modem

Bedankt voor je snelle antwoord.

accesspoint en modem hebben hetzelfde netwerk, ik heb maar 1 netwerk.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen WiFi via modem

@Jannevanhecke  

Ok en hoe ben je dan zo zeker dat als je accespoint 'uitvalt' dat je wifi van de modem niet werkt? 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen WiFi via modem

@Jannevanhecke  Kan het zijn dat je te veraf bent van je modem/router (=HGW)? De reden voor een extra AP is toch meestal om een beter bereik te hebben.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.