Beantwoorden
Philippe-2910
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen internet meer na verschillende handelingen

Hey,

 

misschien dat iemand een vergelijkbaar probleem had en mij kan helpen.

 

Probleem: sinds 21/9 9u36 geen internet meer. TV signaal 100% OK.

Visueel:

  • router (CH7465LG-TN) lijkt in een boot-loop te zitten.
  • Herstart, power licht netjes op (eerst knipperend, dan vast,  kleur = wit/geelachtig)
  • Dan begint power en dubbele pijltjes (Internet?) groen te knipperen. 
  • Power blijft groen branden (knipperen stopt), Internet pijltjes blijven groen knipperen.
  • Na 20s of zo herstart de modem (alle lichtjes uit, dan allemaal rood, enz...) en het opstart process begint opnieuw

Acties: 

  • een 2 uur gewacht, router eens herstart, geen oplossing
  • Telenet gebeld: nieuwe model gaan halen, zelfde dag gehaald, zelfde probleem
  • Telenet gebeld: er komt een technieker (do 32/9). Getest met 3de modem: zelfde probleem.
    Alles nagemeten tot aan punt waar coax binnenkomt: signalen zijn OK.
    Conclusie: zal aan buitenbekabeling liggen.
    Technieker boekt iemand van kabelmaatschappij Fluvius. Die kon maandag 27/9.
  • Fluvius meet alles na: signalen OK. Even testen met een andere dikkere coax uit zijn camionette: zelfde probleem.
    Modem rechtstreeks op grijs kastje in de straat met power uit camionette: volgens die persoon werkt het dan wel.
    Persoon heeft 2 uur aan het testen geweest en moest dan vertrekken wegens nog andere geplande interventies...
    Conclusie: van die Fluvius technieker: raar issue. Hij zegt dat als de power vast groen oplicht, dit wil zeggen dat het signaal in orde is??? Hij stelde voor om Telenet en Fluvius eens tesamen ter plaatse vragen. Hij zou het nodige doen. Ik wordt nog gebeld...
  • Dinsdag 28/9 gemiste oproep van Telenet, even teruggebeld. Persoon van support zegt dat het dossier in wacht staat op mijn actie omdat het aan mijn elektriciteit zou liggen. Huh? Ik moet een elektricien laten komen om de binneninstallatie te laten nakijken. Ook geen enkele indicatie wat ik exact moet laten nakijken. Gezegd dat dit heel raar zou zijn en omdat de modem voeding zelfs geen aarding gebruikt. Ik kon een klacht indienen om het dossier uit de impasse te halen.
  • Dan via de portal een klacht ingediend. Nog geen contact gehad.
  • Ondertussen zelf getest met een UPS batterij verbonden met het net en een keer los van het net (dus op noodstroom): geen verschil. Aan onze buren gevraagd of ik even hun elektriciteit mocht gebruiken en met een lange verlengkabel getest: geen verschil. Binnen verschillende stopcontacten gebruikt (tot aan de garage vanachter in de tuin): geen verschil. Telkens dezelfde boot-loop.
    Dan lijkt het mij toch dat het elektriciteit probleem al op straat niveau zou zitten? Opties en ideeën raken op.
  • Vandaag terug naar support gebeld. Na veel uitleggen en toch wat aandringen dat er ergens iets niet klopt aan het verhaal, wordt er terug een technieker ingepland voor morgen. Fingers crossed...

Uiteraard wil ik constructief blijven meedenken of mogelijke oorzaken elimineren. Ik zou al bijna beginnen denken dat ze het kastje in de straat moeten vervangen; dat daar ergens een demping zit waardoor het rechtstreeks wel werkt en met een langere kabel er tussen niet meer...

 

Ik sta open voor suggesties of zaken die ik zelf nog kan meten/testen. 

Alvast bedankt, Philippe

 

Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: Geen Internet meer

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Internetissues

0 Likes
4 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Geen internet meer na verschillende handelingen

Koppel eens alle UTP kabels los van de modem en kijk dan eens naar het resultaat.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Philippe-2910
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen internet meer na verschillende handelingen

Dank voor uw reactie.

Ik heb getest met de modem volledig losgekoppeld op de coax na:


Getest:

  • Elektriciteit van garage + modem op zolder => werkt niet
    Elektriciteit van bureau + modem op zolder => werkt niet
    Elektriciteit van UPS batterij + modem op zolder => werkt niet
  • Elektriciteit van garage + modem op entry point => werkt niet
    Elektriciteit van bureau + modem op entry point => werkt niet
    Elektriciteit van UPS batterij + modem op entry point => werkt niet
  • Elektriciteit van bij de buren + modem op entry point => werkt niet

Groeten,

Philippe

 

 

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Geen internet meer na verschillende handelingen

Wat gebeurd er als je de modem start, zonder de coax daaraan verbonden?

Ik kan het zelf hier niet testen, maar komt deze dan in een boot-loop?

Of start deze wel normaal op, en kun je het modem vanaf een PC pingen (192.168.0.1)?

Als dit wel normaal werkt, dan zou dat bevestigen dat het probleem via de coax komt.

 

Deze opmerking is me niet helemaal duidelijk:

  • Fluvius meet alles na: signalen OK. Even testen met een andere dikkere coax uit zijn camionette: zelfde probleem.

 

Bedoel je daarmee dat Fluvius even tijdelijk een andere dikke kabel vanaf de straat tot aan de NUI gebracht had? Misschien heeft de NUI een probleem? Dat zou de Telenet technieker dan echter al hebben moeten vaststellen. Welk type heb je ? Foto ?

Sommige modellen hebben meerdere poorten, probeer eens een andere poort in dat geval.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Philippe-2910
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen internet meer na verschillende handelingen

Telenet is na wat aandringen terug langs geweest.

Na veel testen en meten heeft de (overigens heel vriendelijke) technieker met een ander model router getest et voila. Alles werkt terug. Geen ander kabels of zo, enkel een ander model. Yes!

Signaal sterkte was perfect in orde maar toch wou de andere router niet meer verbinden.

Niet meer werkend: CH7465LG-TN, wel werkend type: CH8568LG.

Dank voor alle suggesties.

Dit topic mag worden afgesloten.