42039
netweters
|
18500
gesprekken
|
19989
vragen
|
Hey,
misschien dat iemand een vergelijkbaar probleem had en mij kan helpen.
Probleem: sinds 21/9 9u36 geen internet meer. TV signaal 100% OK.
Visueel:
Acties:
Uiteraard wil ik constructief blijven meedenken of mogelijke oorzaken elimineren. Ik zou al bijna beginnen denken dat ze het kastje in de straat moeten vervangen; dat daar ergens een demping zit waardoor het rechtstreeks wel werkt en met een langere kabel er tussen niet meer...
Ik sta open voor suggesties of zaken die ik zelf nog kan meten/testen.
Alvast bedankt, Philippe
Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: Geen Internet meer
Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Internetissues
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dank voor uw reactie.
Ik heb getest met de modem volledig losgekoppeld op de coax na:
Getest:
Groeten,
Philippe
Wat gebeurd er als je de modem start, zonder de coax daaraan verbonden?
Ik kan het zelf hier niet testen, maar komt deze dan in een boot-loop?
Of start deze wel normaal op, en kun je het modem vanaf een PC pingen (192.168.0.1)?
Als dit wel normaal werkt, dan zou dat bevestigen dat het probleem via de coax komt.
Deze opmerking is me niet helemaal duidelijk:
Bedoel je daarmee dat Fluvius even tijdelijk een andere dikke kabel vanaf de straat tot aan de NUI gebracht had? Misschien heeft de NUI een probleem? Dat zou de Telenet technieker dan echter al hebben moeten vaststellen. Welk type heb je ? Foto ?
Sommige modellen hebben meerdere poorten, probeer eens een andere poort in dat geval.
Telenet is na wat aandringen terug langs geweest.
Na veel testen en meten heeft de (overigens heel vriendelijke) technieker met een ander model router getest et voila. Alles werkt terug. Geen ander kabels of zo, enkel een ander model. Yes!
Signaal sterkte was perfect in orde maar toch wou de andere router niet meer verbinden.
Niet meer werkend: CH7465LG-TN, wel werkend type: CH8568LG.
Dank voor alle suggesties.
Dit topic mag worden afgesloten.