Beantwoorden
Vamos
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! Hi there!

Geen Wifi op eerste verdiep

Hi,

 

Beneden in de wasplaats (net na de aanbouwkeuken) staat mijn Telenet modem. Op het tweede verdiep staat een Acces Point.

 

Op het eerste verdiep heb ik heel matig wifi signaal. Soms zelfs geen... 

Een extra acces point installeren lukt niet gezien er geen LAN kabel op het eerste verdiep aanwezig is. Een powerline zou een oplossing kunnen zijn maar gezien ik al een wifi booster, zijnde de acces point) heb, kost me dit 5€ verzending en 2€ per maand extra. Betaal al 108€ en overal wifi in een rijhuis lijkt me nogal basis. 

 

Zijn er andere mogelijkheden om alsnog op het eerste verdiep een (beter) wifi signaal te krijgen bv via de settings? Dit zijn mijn huidige settings:

Screenshot_20220113-103921.jpg

Screenshot_20220113-103929.jpg

  

0 Likes
3 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen Wifi op eerste verdiep

@Vamos in je wifi kan je niks aanpassen voor een sterkere ontvangst, je kan wel kiezen voor 2,5 wifi die iets verder gaat en sterker is maar minder snel maar dat is dan ook alles, 

je zal dus een extra apparaat moeten zetten op je eerste verdiep als je betere wifi wilt, of je modem verplaatsen, maar weet niet of dit mogelijk is in uw situatie.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Geen Wifi op eerste verdiep

Als er een coax op het eerste verdiep komt dan kan je met de Hirschmann Moka deze coax gebruiken voor TV en internet. 

Dat brengt natuurlijk kosten mee, maar als je goede WiFi wil dan komt dit niet vanzelf.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Geen Wifi op eerste verdiep

@Vamos 

Eén Wifi access Point per verdieping lijkt me basis als je op iedere verdieping draadloos bereik wenst ... ook in een rijhuis 🙂

 

Wifi powerline lijkt me in jouw geval de beste oplossing.

Voordeel van de Telenet Powerlines is dat je één (centraal gestuurd) draadloos netwerk krijgt. De wifi instellingen van de Telenet HGW worden automatisch overgenomen...