24775
netweters
|
152610
antwoorden
|
20723
vragen
|
Ik heb al twee dagen geen wifi-verbinding (zowel op laptop als op smartphone) Mijn modem pinkt ook voortdurend groen. Op mijn smartphone en laptop heb ik wel wifi, maar beide geven weer dat er geen internetverbinding is.
Ik heb al:
- laptop opnieuw ingesteld
- modem losgekoppeld
- modem gereset
- modem aan en uit gezet
Heeft iemand hier ervaring mee, of een mogelijke oplossing?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je telenet router blinkt neem Ik aan. Best Telenet support bellen 015 66 66 66. Die kunnen remote.kijken of er iets is en vermoedelijk sturen ze een technieker met nieuwe modem.
Pinkt het groen of blauw? Welk lampje pinkt er precies? Je spreekt over draadloos, heb je wél een internetverbinding via kabel? Je kan eventueel proberen om een laptop rechtstreeks aan te sluiten op de modem/router als je beschikt over een UTP-kabel.
Vroeger had je een pagina waar je kon zien wat welk lampje juist betekende op de modem, maar ik kan dit helaas niet terugvinden.
Mogelijk zijn er werken bij jou in de buurt. Kan je deze raadplegen?
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/raadpleeg-je-geplande-werken/
Ik vermoed dat in zo'n geval digitale televisie en telefonie ook niet werken. Is dat het geval?
ik had een foutje gemaakt in mijn onderwerp, het is een groen licht. Ik heb de witte modem. Als ik hem opstart, geeft hij eerst een wit licht onderaan. Na een minuutje springt dit op groen en begint dit te pinken.
Ik heb helaas geen kabel, dus dat heb ik nog niet kunnen nakijken.
Digitale televise en telefoon heb ik niet, dus dat kan ik niet nakijken. Ik kan wel via mijn account mijn bodem bekijken, maar dat brengt geen oplossing (en de handleiding is van een ouder model).
Er is wel een wifi-signaal, maar geen internettoegang. Hetzelfde op mijn smartphone, als ik verbinding maak met mijn internet, krijg ik wel signaal maar geen internet.
Is dat deze modem?
https://s22.postimg.org/i5uyivcdt/serveimage.jpg
Heb je het voorstel van Go-Sea al geprobeerd? Telefoneren naar 015 66 66 66 ? Kan nu niet meer, maar mMorgen zijn die van 9u. tot 22u. beschikbaar. Op dit moment kan je wél de Self Service-lijn proberen op 0800 66 016.
Nog iets wat je kan uitsluiten: zitten de kabels goed vast?
Het is inderdaad die modem ja. Ik ga morgen bellen, hopelijk kunnen ze het oplossen. Ik heb momenteel toegang tot een hotspot, dus dat help al een beetje. En ja, ik heb alle kabels gedubbelchecked en alles lijkt mij goed vast te zitten. Die 0800 heb ik ook al doorlopen.
@Erik87 - Het 0800 nummer geeft niet aan dat er problemen zijn?
Ook op zondag kan je bellen naar 015 66 66 66.
https://www2.telenet.be/nl/contact/telefonisch/
-quote_
Of bel ons op 015 66 66 66, en kies in het keuzemenu optie 2
Keuzemenu: 2 Technische vraag?
Daarna hoor je volgende opties:
...
Openingsuren
- maandag tot vrijdag: 8u tot 22u
- zaterdag: 9u tot 22u
- zon- en feestdagen: 9u tot 22u
-quote-
Hier ook problemen gehad na 'verbeteringswerken' in de straat.
Probleem lag bij de oude Docsis 2.0. router in mijn appartement.
Blijkbaar is men niet op de hoogte bij Telenet helpdesk dat die conflicten kunnen veroorzaken.
Met handen en voeten proberen uit te leggen aan de telefoon dat het internet in de straat wel werkte omdat ik anders niet op een Telenet Homespot kon zitten.
Gelukkig is alles na paar dagen goedgekomen en kwam de technieker tot zelfde conclusie als ik en heeft een Docsis 3.0 router geplaatst.
Was wel blij dat ik digitale Tv via Stievie heb wat nog werkte via Homespot.
Eventjes Orange overwogen maar besloten om toch te blijven.
Hopelijk komt er nog een 'compensatie' 😉
Na enkele keren bellen iemand aan de lijn gehad, zeer behulpzaam. Ze sturen vandaag een technieker langs.
Water in de filters buiten, alles nu opgelost 🙂