Geen wifi verbinding / wifi-pod al aanwezig
Beste
Ik zit momenteel op kot. Mijn kotbaas heeft net nieuwe modem (business) gekocht van telenet. Deze kan tot 1gbps. Deze staat aan de buitenkant van mijn gang. Wanneer ik dus in de gang sta, heb in 600mbps, ongelooflijke snelheid. Echter wanneer ik 5 stappen naar achter zet zakt het naar 100mbps. En eens 10-15 stappen (en 1 extra muur) verwijderd heb ik 10mbps of gewoon geen verbinding meer. Ik heb hem hierover geinformeerd en daardoor hebben ze een wifi pod geïnstalleerd op 10 stappen. Dit heeft echter noch de snelheid, noch de connectiviteit niet verholpen. De telenet medewerker raadde aan nog een wifi-pod te proberen op 5 stappen, maar dat leek mij en de kotbaas wat te veel. 2 wifi pods om van kamer te kunnen verbinden met wifi terwijl de modem op 10 stappen is. Hij gaf ook nog een mesh-systeem als solutie (niet van telenet zelf) voor 600€. Tuurlijk ging de kotbaas hier niet mee akkoord. Wat kan ik nog doen? Want een tweede wifi pod of een mesh systeem zit er niet in. Hij heeft de allernieuwste modem en het sterkste abbonement. (Zelf heb in thuis ook telenet en heel tevreden van, dus ik snap niet wat hier verkeerd loopt)
alvast bedankt
Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: Geen wifi verbinding ookal wifi pod
- Labels:
-
360° Wifi