Beantwoorden
gvg1
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Wereld gedichtendag Star Wars Day On a roll... Dat loopt vlotjes.

Googe nest mini incompatibel met telenet routerloze mod

Hallo,

 

Het lijkt erop dat ik thuis een ietwat afwijkende netwerk configuratie heb waardoor ik vermoed dat daarom de Google nest mini niet wil connecteren met mijn wifi netwerk.

In tweede orde wil ik vermelden dat ik via de website van Philips niet can connecteren naar de Philips Bridge, terwijl het probleemloos gaat vanuit de PC sync app of de GSM.

 

Ik heb het volgende

telenet modem (24*8 DOC 3 EMTA(DOCSIS))

                                     ---> switch (TL-SG116E )

                                                   ---> access point (TL-WA801ND)

                                                                      --x-> nest mini

 

  • De modem is van telenet en daar kan ik niets van instellen. Een router heb ik niet dus ik veronderstel dat telenet alles regelt.
  • De switch is unmanaged en kan je er gewoon tussen uithalen.
  • Het accespoint gebruikt smart ip/DHCP en laat daardoor denk ik alles door telenet regelen

Dit betekent dus dat elk toestel bij mij thuis een uniek IP adres krijgt. Ik woon in Belgie en ik kan gewoon pingen naar mijn Philips hue Bridge vanuit mijn werkplaats in Venlo, Nederland. Al mijn toestellen, zowel diegene rechtstreeks op de switch als diegene via het acces point krijgen IP adressen zoals bv mijn laptop nu: 94.226.X.X en mijn Philips hue bridge 94.226.x.x

 

Ik heb reeds contact opgenomen met google support en al hun standaard dingen uitgeprobeerd behalve UPnP, IGMP en muticast enabelen op de router want ik heb dus geen router.

 

Ik heb ook reeds contact genomen met TP-link support en ook al hun aanbevelingen gevolgd.

 

Tot slot ook met Telenet contact opgenomen maar daar zeggen ze “als al de rest werkt en enkel Google Nest mini niet, is het geen telenet probleem”

 

Omdat ik het nu ook niet meer weet, volgende vragen:

  1. Kan mijn Telenet configuratie de oorzaak zijn van mijn problemen?
  2. Is mijn redenering juist dat al mijn toestellen wereldwijd een uniek IP adres hebben?
  3. Zullen mijn problemen opgelost zijn als ik een recentere modem aan telenet vraag waarbij ik via my telenet wel alles kan instelen en dan thuis overal 192.168.x.x adressen krijg?

Ook andere tips zijn welkom natuurlijk.

 

Alvast bedankt



StefaanH (Krak) heeft de inhoud van deze post bewerkt.
Reden: Het volledige IP adres was zichtbaar vermeld

Tags (1)
0 Likes
8 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Googe nest mini incompatibel met telenet routerloze mod

@gvg1    Als dit een modem only,  1 UTP uitgang, is waarbij je een AP hebt aangesloten dan blijf je op het publieke netwerk zitten met alles wat je aansluit. Waarbij het aantal publieke IP's wordt beperkt.

Oplossing: Een HGW van Telenet of een eigen router erachter plaatsen. Zo maak je een eigen privenetwerk en kan je al die toepassingen installeren.

En zo komen je IP adressen in de range 192.168.x.x te liggen. Mits de nodige portforwarding kan je dan alles terug bereiken zoals het hoort. Je hebt dan 1 publiek IP adres (eigenlijk 2, een IPv4 en een IPv6).



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Googe nest mini incompatibel met telenet routerloze mod

@gvg1 

 

ik zou de raad van @igvfer opvolgen en een eigen router aanschaffen en aan de modem-only di eje nu jebt koppelen. Daarmee creëer je een eigen netwerk in de 192.168.X.X range daar waar je nu geen eigen netwerk hebt. Al uw toestellen zijn nu onafhankelijk van elkaar rechtstreeks op het internet aangesloten.

 

Eens uw eigen router tussengeplaatst kun je dan al die dingen instellen zoals jij ze graag hebt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Googe nest mini incompatibel met telenet routerloze mod

Puur naar veiligheid toe: zo snel mogelijk een eigen router aanschaffen! Of overschakelen naar een homegateway (de 8560E bijv als je geen wifi nodig hebt).

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
gvg1
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Wereld gedichtendag Star Wars Day On a roll... Dat loopt vlotjes.

Googe nest mini incompatibel met telenet routerloze mod

Kan ik dan niet beter gelijk aan telenet een Docsis 3.1 (zonder wireless) vragen?

Daar zal toch een router inzitten veronderstel ik.

 

Veiliger is het alvast, dat snap ik, maar zal het ook mijn problemen oplossen? 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Googe nest mini incompatibel met telenet routerloze mod

@gvg1  Uiteraard. Ik heb hier en bij anderen, al veel dingen aan de praat gekregen via een HGW o.a. ook van die Nest dinges. Het grote nadeel aan de Telenet HGW, zijn de beperkte instel mogelijkheden. O.a. qua portforwarding (beperkt aantal lijnen), geen portswitching en nog een aantal dingen die ik vorig jaar in mijn wenslijstje voor Klaas of Kerst had gezet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Googe nest mini incompatibel met telenet routerloze mod

@gvg1 ga voor de CV8560E.

Ik schat dat de functionaliteit die deze HGW biedt voor jou ruimschootst voldoende is 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
gvg1
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Wereld gedichtendag Star Wars Day On a roll... Dat loopt vlotjes.

Googe nest mini incompatibel met telenet routerloze mod

Vorig weekend een docsis 3.0 gaan halen met extra accespoint (een 3.0 was gratis voor mij, en voldoende voorlopig), thuisnetwerkje ingesteld en al mijn issues, dus zowel de Philips hue als de verbindingsprobelemen met de Nest mini zijn van de baan.

 

Allen bedankt voor de hulp

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Googe nest mini incompatibel met telenet routerloze mod


@igvfer  schreef:

@gvg1  Uiteraard. Ik heb hier en bij anderen, al veel dingen aan de praat gekregen via een HGW o.a. ook van die Nest dinges. Het grote nadeel aan de Telenet HGW, zijn de beperkte instel mogelijkheden. O.a. qua portforwarding (beperkt aantal lijnen), geen portswitching en nog een aantal dingen die ik vorig jaar in mijn wenslijstje voor Klaas of Kerst had gezet.


Ondertussen zijn die beperkte instelmogelijkheden al wat uitgebreider geworden (sinds 8/12/2019). Meer lijntjes en nu ook portswitching mogelijkheid.

Dit ter info.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.