Beantwoorden
Caro2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pionier It's your seventh party! It's your second party! It's your sixth party!

Google Chromecast kan niet connecteren

Mijn Google Chromecast kan niet connecteren met mijn telelnet WiFi.  Moet ik bepaalde instellingen aanpassen om dit in orde te krijgen?  Wat dan precies? 

 

De Chromecast werkt, ik heb hem geprobeerd op mijn mobiele data netwerkje en dit werkt perfect, hij geraakt alleen niet op  telenet wifi. 

 

Alvast bedankt, 

0 Likes
6 reacties
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Google Chromecast kan niet connecteren

EZcast (soort van chromecast) verbind probleemloos op mijn wifi van telenet en vdsl.... maar het kan ook perfect zijn dat er een fout in het wachtwoord is getikt. In dat geval krijg ik geen directe foutmelding, maar kom ik gewoon uit op de pagina met de wifi netwerken om opnieuw te proberen.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Caro2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pionier It's your seventh party! It's your second party! It's your sixth party!

Google Chromecast kan niet connecteren

Hi, 

 

Bedankt, maar paswoord is correct.  Ik krijg de foutmelding: cannot communicate with your chromecast, nadat ik wifi aangeduid heb & paswoord ingegeven heb.   Tablet & chromecast vinden elkaar wel, ik zie de "tekst" code op tv & op tabet. Van zodra hij op de wifi moet lukt het niet meer.

0 Likes
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Google Chromecast kan niet connecteren

Misschien eens proberen om het wifi kanaal van de modem aan te passen?

 

(mijn.telenet.be > mijn internet > draadloze instellingen > instellingen > signaal)

 

Heel misschien kan je ook eens overwegen om de usb kabel van de chromecast via adapter eens rechtstreeks in een stopcontact te steken?

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Google Chromecast kan niet connecteren

Ik had het probleem dat het signaal te zwak is. Is dit misschien van toepassing bij u?

(Let op ik heb geen Telenet router)
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ludovda
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Google Chromecast kan niet connecteren

Via de Yelo app en Chromecast kon ik lange tijd streamen naar TV toestel op tweede verblijf. Nu opeens gaat dat niet meer. Melding van Yelo: "U kan niet streamen naar een extern toestel". Abo voor analoge tv is in orde, zowel smartphone en TV zitten op zelfde eigen wifi account. Chromecast streamt wel al de rest. Yelo speelt perfect op smartphone. Wat is er aan de hand? Iemand? Telefonisch contact met Telenet leverde niks op omdat de medewerkster niet wist wat een Chromecast was en boos werd.... 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Google Chromecast kan niet connecteren

@ludovda

 

Ik vermoed dat dit een beperking is die Telenet heeft ingebouwd en daar kan je jammer genoeg niets aan veranderen 😞

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes