24759
netweters
|
152478
antwoorden
|
20713
vragen
|
Hallo,
Ik heb een i-radio en kan maar geen verbinding krijgen via wifi, hij vind mijn
telenetnaam maar ik heb reeds tien maal mijn pas ingebracht(correct)
maar het lukt niet. Het rare is dit is een nieuw toestel die ik in vervanging heb gekregen van een ander na het zelfde probleem , en dit heeft gewerkt tot een week geleden toen ineens " kan geen verbinding maken" verscheen en dit blijft zo??????
Staat het toestel in dezelfde ruimte als je modem (HGW, modem/router of eigen router)? Indien niet, probeer eens in dezelfde ruimte. Een waterkansje, maar wat je ook zou kunnen proberen: je modem even herstarten. Of verander de encryptiesleutel ("wachtwoord") van je draadloze netwerk eens. Ik zie ook in de handleiding dat WPS een optie is om het draadloze netwerk in te stellen. Heb je dat al eens geprobeerd?
Beste,
Alles behalve wps gedaan, maar niets. het rare is dat het wel een week heeft gewerkt en op een ochtend was het gedaan met de pret,niets mer geen verbinding meer te maken. Bij ons thuis is er die tijd niets verandertt.
Wat is wps en is dat op de moden van Telenet?
Rudy
Ik heb gewoon de indruk dat veel van die netwerkradios en toestanden niet optimaal gemaakt zijn voor de WiFi.
Ik heb hier ook zoiets staan van artsound en die wil ook op geen enkele manier verbinding maken als ik het paswoord in geef. Bij al mijn andere smart en ander phone toestanden is dit geen probleem. Enkel dit toestel wil verbinding maken via wps en anders niets.
Het is geen oplossing voor je vraag maar enkel om erop te wijzen dat u zich niet eenzaam moet voelen met dergelijk probleem.
Via WPS kan je makkelijk een draadloze verbinding tot stand helpen zonder daarvoor het wachtwoord in te moeten typen.
Wat uitleg door TN:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wireless-modem-instellen/
WPS in de handleiding (p.48)
https://www.teknihall.be/sites/teknihallbe/files/downloads/1465.pdf
Kort: Druk op de WPS-knop (rechts onderaan) op de afstandsbediening en druk dan binnen de 120 seconden op de WPS-knop van de modem/router van TN.
Ok gelukt, of toch bijna.
Met wps verbinding gemaakt en dat werkt.
Maar elke keer ik de radio uitleg en opnieuw aanleg moet ik herbeginnen met verbinding te maken met wps; is dat normaal?
Nee dat is niet normaal.
Kan je even via Mijn Telenet kijken hoe je wifi instellingen staan?
Kan je de instellingen even veranderen:
Configuratie 2.4 GHZ
Doe bij de 5 GHz niets. Je kan bij "Beveiliging" wel even de naam van het 5 GHz signaal aanpassen.
Zorg er ook voor dat de radio dicht genoeg bij de modem staat.
Heeft moeilijkheden bij andere Laptop(win10)
Stond op 802.11nbg kanaal 7(vrij) 20mhz
Geen verschil bij iradio
Instellingen zoals U opgeeft aangepast, radio bij af en terug aanzetten
maakt geen verbinding met de nieuwe instellingen wifi.
Andere laptop geeft nu ook geen verbinding meer met wifi (Win )
Rudy
Reset alle instellingen maar eens terug naar de fabrieksinstellingen en als het dan nog niet werkt, is het misschien best dat je je modem gaat omwisselen.
Ik vat samen, de telenetmoden resetten en indien negatief een nieuwe modem vragen?
Bel ik daarvoor naar ....?
Rudy
Ps :bedankt voor de medewerking in mijn probleem