Beantwoorden
Needhelp1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Trick or treat? It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Hoe mijn telenet router configureren met bbox3

Dag

 

Ik ben recent verhuist en ben van telenet naar proximus overgegaan. Echter mijn BBOX 3 van proximus geraakt met zijn signaal niet goed tot helemaal de bovenste verdieping van mijn huis. Dus dacht ik er aan om mijn oude telenet modum te gebruiken als een extra router voor boven. Dus de dsl lijn komt binnen via mijn BBOX 3 modum van proximus en deze is geconcerteerd met de Lan die de rest van het huis voorziet van  lan verbinding. Nu wil ik boven mijn oude telenet modum verbinden met een lan poort  zodat ik boven ook goede wifi heb. Dit werkt , boven heb ik prachtig wifi bereik echter soms krijgen verschillende van mijn devices een dns netwerk error, ze krijgen dus nog steeds signaal maar kunnen niet op wifi, echter andere toestellen kunnen wel nog op de telenet wifi. Dit gebeurt sporadisch dat ik er soms wel en soms niet op kan terwijl ik met een ander toestel er net op zit. Ik wil dit probleem verhelpen door de telenet modum in bridge te zetten??? echter ik geraak nooit aan de modum instellingen. Bij proximus is dit eenvoudig : 192.168.1.1 . echter wil ik naar de instellingen van de telenet modum gaan wil dit nooit lukken. Heb hem al ge factory reset, van netwerk gehaald en verbonden wia lan met mijn pc en dan naar http://192.168.0.1/ gegaan maar dit geeft steeds 

Deze pagina werkt niet

192.168.0.1 heeft geen gegevens verzonden.

ERR_EMPTY_RESPONSE
 
Dus hoe zou ik het netwerk het best configureren en hoe kan ik mijn telenet modum configureren. Heb twee oude telenet modums beiden model CH6643E
0 Likes
3 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5234
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Hoe mijn telenet router configureren met bbox3

Ik vind het al heel straf als zou jouw TN modem (eerder HGW of modem/router) een draadloos signaal voorzien via een Proximus netwerk. In elk geval, die HGW kan je voor zo ver ik weet enkel bereiken via Mijn Telenet en als Proximus-klant lijkt me dat moeilijk.

 

Volgens mij moet je dus op zoek naar een access point. Je kan ook een router kopen en instellen als AP, maar dat zijn misschien extra kosten en je kan zo de extra mogelijkheden die een router biedt niet benutten.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Hoe mijn telenet router configureren met bbox3

Niet mogelijk volgens mij.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Hoe mijn telenet router configureren met bbox3

volgens mij niet haalbaar omdat telenet hun modems van buitenaf beheert.....als jij geen telenetklant meer bent gaat die modem niet connecteren met telenet, waardoor je toestel als stand-alone niet zal functioneren en al zeker niet met proximus. Ik zou een ap aanschaffen, eigen beheer, stabiel en zal doen wat jij vraagt 🙂

0 Likes