25.375
netweters
|
156.364
antwoorden
|
21.151
vragen
|
Hallo,
Een paar dagen geleden was er een kabelbreuk, maar toen die opgelost was nog een bijkomend groot Telenet-probleem in de buurt (320+ modems geïmpacteerd).
Ondertussen is dat gisteren opgelost, maar ik merkte dat (momenteel enkel) de HLN App en de My Telenet App op mijn Android smartphone, niet meer of zeer traag inladen.
Dit is enkel een probleem op Wifi, niet op 4G/5G.
Ik heb al gelijkaardige opgeloste topics gevonden, waaronder deze:
https://www.netweters.be/t5/WiFi/Sommige-apps-laden-heel-traag/td-p/175893
Een herstart van de modem hielp niet, dus dees ik gisteren een factory-reset met een paperclip (modem = CH8568LG)
Dit lostte het probleem op...
Voor gisteren toch, want nu vanavond is het probleem blijkbaar terug identiek hetzelfde.
Weet iemand raad?
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Vraag m.b.t. bepaalde trage mobiele apps
Terzijde:
Ik heb de IPv6 firewall al eens uitgezet (voor de factory-reset stond die om één uit...?...) en ik las in een ander onderwerp problemen m.b.t IPv6 bij deze modem.
Dit blijkt niet te helpen.
Om hoe laat was het? Mogelijk dat wanneer je het voorhad de snelheid door Telenet beperkt werd.
Yes, de betrokken apps (nu ook F1 TV App) allemaal al geforceerd gestopt. Smartphone uitgeschakeld, terug herstart...
Helpt niet.
Het gebeurt de volledige dag.
Telenet geeft (via 5G) als k mijn download verbruik ga nakijken geen onregelmatigheden of melding dat mijn snelheid beperkt is.
Via PC heb ik geen problemen met Wifi.
Enkel met bepaalde Android Apps.
Weer teruggezet naar de fabrieksinstellingen (via MyTelenet nu) en het is weer (tijdelijk?) opgelost.
Afwachten tot morgenavond.
Trek de stroomstekker van de modem eens uit een nachtje
Volgende dag steek terug in laat rustig opstarten
Nog problemen vraag een nieuwe modem
Zal k eens doen indien k morgen opnieuw problemen heb.
T rare is - tot voor die panne van +/- 1,5 dag - was er met die (recent nieuw geplaatste) modem gedurende 1 a 2 maanden geen enkel probleem.
Na die panne plots wel.
Mijn vriendin heeft de geïmpacteerde apps niet, dus daar geen problemen.
Hey DonStevo, Dag iedereen,
Sinds een dikke maand heb ik exact hetzelfde probleem. (Enkel mijn toestel,andere toestellen geen probleem)
Geen HLN, my Telenet, of andere specifieke apps als ik thuis via wifi verbonden ben.
Mag ik misschien vragen welke telefoon u heeft?
Ook al zelf verschillende dingen geprobeerd.
*Modem herstart F@ST3896LG-TN
*Telefoon herstart
*360 pods uitgetrokken
De enigste workaround die werkt is als ik een VPN activeer op mijn telefoon.
Heeft iemand al een reden of oplossing gevonden voor dit probleem?
Groeten Thomas
Ik heb hier ook enige tijd last van gehad en heb het probleem kunnen verhelpen. De oorzaak is zo goed als zeker een probleem met IPv6 SLAAC op de FAST3896LG-TN. Android-toestellen vertrouwen 100% op IPv6 SLAAC. Misschien verstuurt de Telenet-router onzorgvuldige of foute Router Advertisements (RA's). Met het programma Wireshark kan je dat troubleshooten. Kijk eens naar de "lifetime" van zulke RA's, misschien kan je voorspellen wanneer je internet op je Android-toestel uitvalt.
Een mogelijke oplossing is een eigen router die IPv6 SLAAC correct implementeert terwijl je de Telenet-modem in bridge modus zet. Met de Proximus Internet Box bij mijn vriendin is dit nooit een probleem geweest, daarop werkt IPv6 SLAAC en mijn Android-telefoon perfect.