25.379
netweters
|
156.399
antwoorden
|
21.155
vragen
|
Hallo,
Een paar dagen geleden was er een kabelbreuk, maar toen die opgelost was nog een bijkomend groot Telenet-probleem in de buurt (320+ modems geïmpacteerd).
Ondertussen is dat gisteren opgelost, maar ik merkte dat (momenteel enkel) de HLN App en de My Telenet App op mijn Android smartphone, niet meer of zeer traag inladen.
Dit is enkel een probleem op Wifi, niet op 4G/5G.
Ik heb al gelijkaardige opgeloste topics gevonden, waaronder deze:
https://www.netweters.be/t5/WiFi/Sommige-apps-laden-heel-traag/td-p/175893
Een herstart van de modem hielp niet, dus dees ik gisteren een factory-reset met een paperclip (modem = CH8568LG)
Dit lostte het probleem op...
Voor gisteren toch, want nu vanavond is het probleem blijkbaar terug identiek hetzelfde.
Weet iemand raad?
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Vraag m.b.t. bepaalde trage mobiele apps
Opgelost! Ga naar oplossing.
Terzijde:
Ik heb de IPv6 firewall al eens uitgezet (voor de factory-reset stond die om één uit...?...) en ik las in een ander onderwerp problemen m.b.t IPv6 bij deze modem.
Dit blijkt niet te helpen.
Om hoe laat was het? Mogelijk dat wanneer je het voorhad de snelheid door Telenet beperkt werd.
Yes, de betrokken apps (nu ook F1 TV App) allemaal al geforceerd gestopt. Smartphone uitgeschakeld, terug herstart...
Helpt niet.
Het gebeurt de volledige dag.
Telenet geeft (via 5G) als k mijn download verbruik ga nakijken geen onregelmatigheden of melding dat mijn snelheid beperkt is.
Via PC heb ik geen problemen met Wifi.
Enkel met bepaalde Android Apps.
Weer teruggezet naar de fabrieksinstellingen (via MyTelenet nu) en het is weer (tijdelijk?) opgelost.
Afwachten tot morgenavond.
Trek de stroomstekker van de modem eens uit een nachtje
Volgende dag steek terug in laat rustig opstarten
Nog problemen vraag een nieuwe modem
Zal k eens doen indien k morgen opnieuw problemen heb.
T rare is - tot voor die panne van +/- 1,5 dag - was er met die (recent nieuw geplaatste) modem gedurende 1 a 2 maanden geen enkel probleem.
Na die panne plots wel.
Mijn vriendin heeft de geïmpacteerde apps niet, dus daar geen problemen.
Hey DonStevo, Dag iedereen,
Sinds een dikke maand heb ik exact hetzelfde probleem. (Enkel mijn toestel,andere toestellen geen probleem)
Geen HLN, my Telenet, of andere specifieke apps als ik thuis via wifi verbonden ben.
Mag ik misschien vragen welke telefoon u heeft?
Ook al zelf verschillende dingen geprobeerd.
*Modem herstart F@ST3896LG-TN
*Telefoon herstart
*360 pods uitgetrokken
De enigste workaround die werkt is als ik een VPN activeer op mijn telefoon.
Heeft iemand al een reden of oplossing gevonden voor dit probleem?
Groeten Thomas
Ik heb hier ook enige tijd last van gehad en heb het probleem kunnen verhelpen. De oorzaak is zo goed als zeker een probleem met IPv6 SLAAC op de FAST3896LG-TN. Android-toestellen vertrouwen 100% op IPv6 SLAAC. Misschien verstuurt de Telenet-router onzorgvuldige of foute Router Advertisements (RA's). Met het programma Wireshark kan je dat troubleshooten. Kijk eens naar de "lifetime" van zulke RA's, misschien kan je voorspellen wanneer je internet op je Android-toestel uitvalt.
Een mogelijke oplossing is een eigen router die IPv6 SLAAC correct implementeert terwijl je de Telenet-modem in bridge modus zet. Met de Proximus Internet Box bij mijn vriendin is dit nooit een probleem geweest, daarop werkt IPv6 SLAAC en mijn Android-telefoon perfect.
Hoi,
Ik heb een Samsung Galaxy S25.
Ik heb een reset naar fabrieksinstellingen via MyTelenet (via laptop browser) gedaan en de DHCP settings van mijn telefoon op statisch gezet, incl. verwijzing naar Telenet DNS.
Ik denk dat Tony hierboven ergens het probleem goed beschrijft, het moet iets met die IP v6 te maken hebben en de toewijzing van adressen.
Vroeger kon je dat nog uitzetten, of in een eigen router. Maar via de MyTelenet kan je dat niet meer.
Hoi Tony,
Ja, ik vind overal zowat verwijzingen naar issues met IP v6.
Zoals hier net beschreven, heb ik een reset naar fabrieksinstellingen gedaan van mijn Telenet Modem; niet via de reset-knop maar via MyTelenet in de browser via mijn laptop.
Nu, sinds dat dagenlange probleem met Telenet waar alles volledig plat lag door een kabelbreuk, en mijn eerste reset naar fabrieksinstellingen (via de reset-knop) zie ik in mijn Wifi lijst ook de echte SSID van mijn (nieuwe) modem (CF3*****). Die zag ik voordien niet.
Mijn toestellen kunnen (waarschijnlijk door een truukje vanuit Telenet) nog steeds de oude SSID van mijn vorige modem (4DC****) zien en ermee verbinden.
Als ik met CF3***** verbind, waar DHCP op gebruikt wordt, lijk ik - sinds die MyTelenet reset naar fabrieksinstellingen - ook geen probleem meer te hebben.
Op de 4DC**** heb ik het nog niet opnieuw geprobeerd, omdat als ik DHCP terug inschakelde, hij mijn DNS settings vergat (en ik elders als mogelijke oplossing las om met de Telenet DNS's ipv. de default Google DNS's te verbinden)
Alleszins, momenteel lijkt het (langer dan 24u) opgelost te blijven.