Beantwoorden
Gusje28
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Haperingen en buffering wanneer laptop op 4K tv speelt

Ik kijk sinds dit sportseizoen alles via streamdiensten. Ik heb vooral problemen als ik mijn simpele laptop aan mijn 4k tv hang. Vanaf dat ik het scherm maximaliseer om het beeld volledig op mijn tv laat komen begint alles trager te lopen, te happeren en buffering 

Internet is het snelste van telenet via een powerline van telenet naar mijn tv ruimte dus dat gaat het probleem niet zijn denk ik. De testen en verbinding zijn goed.

Dus ligt het aan de 4k tv die al enkele jaren oud is en ook geen topper is en of aan de laptop. Als het scherm niet vergroot word heb ik geen probleem en goed beeld zonder storingen.

0 Likes
11 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Haperingen en buffering wanneer laptop op 4K tv speelt

@Gusje28  en als je daar nu een andere HDMI kabel tussen zet heb je dan dit probleem ook ?


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gusje28
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Haperingen en buffering wanneer laptop op 4K tv speelt

Is pas een nieuwe goede kabel en dan is het probleem hetzelfde

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Haperingen en buffering wanneer laptop op 4K tv speelt

@Gusje28  en ook al eens gekeken in je tv instellingen zelf of je daar iets kan aanpassen aan je beeld instellingen? Want dat kan misschien ook een rol spelen dat de resolutie te hoog staat. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gusje28
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Haperingen en buffering wanneer laptop op 4K tv speelt

Zowel bij tv als laptop al bezig geweest daarmee. Beetje beter daarna maar niet zoals het hoort

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Haperingen en buffering wanneer laptop op 4K tv speelt

@Gusje28  misschien iets stoms wat ik nu zeg maar kan je de 4K resolutie geheel uitzetten? en dan eens kijken? 

 

Anders zie ik ook niet echt waar dit probleem kan liggen en zou ik adviseren je beeld niet op maximaal te zetten. 

 

Misschien zijn er andere Netweters die kunnen vullen . 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Haperingen en buffering wanneer laptop op 4K tv speelt

Je laptop aan je TV hangen en zo streamen is zelfden de meest gebruiksvriendelijke oplossing. Ik denk dat je grafische kaart van je laptop niet echt kan volgen. 

 

Indien je 4k TV een Smart TV is, download je best de Eleven Sports, GolfTV, ... app om zo rechtstreeks te kunnen streamen. 

 

Indien je TV geen Smart TV is, schaf je best een Chromecast aan (€35) en stream je zo alles naar je TV vanuit de apps/websites. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gusje28
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Haperingen en buffering wanneer laptop op 4K tv speelt

Kan dat niet veranderen op mijn tv. Bedankt voor de hulp!

0 Likes
Gusje28
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Haperingen en buffering wanneer laptop op 4K tv speelt

Voor eleven sports heb ik de app op tv maar het is bij formule 1 dat het niet gaat omdat daar geen app voor is op de tv. Als ik een chromekast zou hebben ben ik toch in het nadeel tegen over rechtstreeks met kabel denk ik dan?

0 Likes
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Haperingen en buffering wanneer laptop op 4K tv speelt

Wat ik zou adviseren is om drivers van je videokaart van je laptop te updaten. Het blijkt dat je zeker moet kijken welke resolutie je scherm geeft. Zie of je ook de 4K resolutie kan krijgen als je gewoon je windows zou zien op je scherm. Als dit al niet zo is dan ondersteunt je videokaart al zeker geen 4K.

Stefan Groenen
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1678
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Haperingen en buffering wanneer laptop op 4K tv speelt

@Gusje28 ik veronderstel dat je een hdmi kabel gebruikt? Dan is het de grafische kaart die je streaming niet aankan. Ofwel de driver die niet upgedate is ofwel niet zo een goede grafische kaart, dus weinig buffering. Hetgeen je soms kan doen is bij fr instellingen van je grafische kaart instellen dat je ook de cpu en memory mag gebruiken voor de beelden te verwerken. Zo gebruik je niet alleen de gpu kracht van je pc. Hetgeen soms wel voor verbetering kan zorgen,zeker met de oudere grafische kaarten. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Haperingen en buffering wanneer laptop op 4K tv speelt


@Gusje28  schreef:

Voor eleven sports heb ik de app op tv maar het is bij formule 1 dat het niet gaat omdat daar geen app voor is op de tv.


Ik heb onlangs contact gehad met hun klantenservice, en een TV app is onderweg 🙂 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes