Beantwoorden
Salonracer
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Hoe apart 2.4 GHz en apart 5 GHz netwerk creëren?

Hallo, ik heb een beveiligings cam gekocht en bij de installatie vraagt hij me steeds om 2.4Ghz te nemen. Heb dat ook al bij andere installaties gehad van andere producten. Op mijn telenet staat deze op 2.4Ghz & 5Ghz ingesteld. Nu zou ik graag gewoon een tweede netwerk willen aanmaken zodat ik één heb van 2.4Ghz en één van 5Ghz. Dan kan ik kiezen de welke ik neem voor dit bepaald product. Ik ben daar niet zo in thuis en weet niet hoe ik daar moet aan beginnen. Moet ik bijvoorbeeld een accespoint toevoegen enz. Mijn modem is: DOCSIS 3.1 WIRELESS (DOCSIS)

 

Grtjs Baxter

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: 2de netwerk voor beveiligings cam's 2.4Ghz en 5GhZ ?

0 Likes
4 reacties
DylanB
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Wereld gedichtendag A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Hoe apart 2.4 GHz en apart 5 GHz netwerk creëren?

Hoi Baxter,

Het klopt dat camera's soms enkel op 2.4Ghz werken (door het beter bereik). Sommige camera's doen moeilijk omdat de 2,4Ghz en de 5Ghz dezelfde ssid(naam) hebben. 

 

Het beste wat je kan doen is het SSID (naam) van de 5Ghz aanpassen. Na een paar minuten zou er dan een 2de wifinetwerk te voorschijn moeten komen. Let wel op, de beide antennes (namen) zullen enkel zichtbaar worden bij toestellen die beide antennes ondersteunen. 

Je toestellen die verbonden waren,zullen dus automatisch met 2.4Ghz verbinden wat wil zeggen -->beter bereik, minder snelheid. 

Het beste is dan je toestellen waar de 5Ghz (de naam die je aanpaste) zichtbaar is verbinden, (1 malig terug het passwoord in voeren. Je zou dan ook minder problemen moeten hebben om de camera te verbinden. 

Misschien nog een weetje: waarom de 5Ghz aanpassen en niet de 2.4Ghz ? 

Als er exotische toestellen verbonden zijn op 2.4Ghz, denk maar aan thermostaten, google, (toestellen die moeilijker in te stellen zijn) blijven deze ook verbonden. 

Hoop dat je hiermee iets bent. 

Mvg

Dylan

0 Likes
Salonracer
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Hoe apart 2.4 GHz en apart 5 GHz netwerk creëren?

Hallo Dylan,

Bedankt voor de snelle reactie.

Als ik bij mijn telenet ga en dan netwerk, daar heb je een verdeling van de mogelijkheden; Bij "SIGNAAL" staat Wifi-frequentie deze staat op 2.4Ghz & 5Ghz ingesteld.

En daaronder staat er dan instellingen 2.4Ghz en de instelling voor 5Ghz. Het enige wat je daar kan aanpassen zijn de kanalen 🤓... Hoe moet ik er juist aan beginnen. 

Sorry voor de simpele vragen hé.

 

Grtjs Baxter 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Hoe apart 2.4 GHz en apart 5 GHz netwerk creëren?

In "Mijn Telenet" schakel je een netwerk uit:

Netwerkinstellingen en wifi wachtwoord
Beheer je thuisnetwerk.

Eén wifi-netwerk

Uitgeschakeld

 

Daarna kan je verschillende SSID instellen voor de 2.4 en 5 GHz.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
danchrista
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Hoe apart 2.4 GHz en apart 5 GHz netwerk creëren?

Voor sommige instellingen moet je wel eerst op het slotje klikken (expert instellingen) voordat je sommige instellingen kunt veranderen.

0 Likes