Beantwoorden
wannesT
Experienced Weetjesweter
Berichten: 34
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag Dat loopt vlotjes.

Hoe kan ik de wifi-snelheid verbeteren?

Hallo,

welke mogelijkheden zijn er om de wifi-snelheid te verbeteren? Is bvb een router die via kabel is aangesloten op de telenet-modem een mogelijkheid?

Ik zou een snellere verbinding willen tussen mijn laptop (draadloos) en andere toestellen die via kabel zijn aangesloten op de telenet modem (bvb een NAS).

Mijn telenet modem verplaatsen bvb heeft geen zin; ik zit er dicht bij en heb een goede verbinding.

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: wifi speed up

0 Likes
23 reacties
Ex-Netweter
 

Hoe kan ik de wifi-snelheid verbeteren?

Als je laptop 160 MHz channelbreedte ondersteunt ga je met de EAP650 op een zeer betrouwbare manier bestandsoverdracht van 110 MB/s kunnen doen.

Met de EAP610 zal het dan iets trager gaan, want ondersteunt tot 80 MHz channelbreedte.

0 Likes
amk
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Hoe kan ik de wifi-snelheid verbeteren?


@wannesT  schreef:

Mijn telenet modem verplaatsen bvb heeft geen zin; ik zit er dicht bij en heb een goede verbinding.


Ik begrijp dat de vraag is over WiFi, maar...

Indien de PC dicht bij de modem staat of gewoonlijk een vaste plaats in het huis heeft zou ik eerst proberen een kabel te trekken en een usb3/usbc gigabit ethernet adapter te gebruiken.

0 Likes
wannesT
Experienced Weetjesweter
Berichten: 34
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag Dat loopt vlotjes.

Hoe kan ik de wifi-snelheid verbeteren?

Ik haal nu reeds +/- 100 Mbps tussen laptop en NAS via wifi. Geef je dus aan dat ik nauwelijks aan snelheid kan winnen met access point TP Link EAP650?

Als ik de netwerkkabel inplug raak ik aan 700 Mbps.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe kan ik de wifi-snelheid verbeteren?

100 Mbps = 12,5 MB/s

Mbps = Megabit per seconde

MB/s = Megabyte per seconde

1 byte = 8 bit

 

Dus, 110 MB/s = 880 Mbps

Je hebt met de EAP650 een enorme snelheidswinst via Wifi, maar je netwerk is maar zo snel als het traagste apparaat.

wannesT
Experienced Weetjesweter
Berichten: 34
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag Dat loopt vlotjes.

Hoe kan ik de wifi-snelheid verbeteren?

OK, dat is duidelijk. Bedankt voor de snelle toelichting!

0 Likes
wannesT
Experienced Weetjesweter
Berichten: 34
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag Dat loopt vlotjes.

Hoe kan ik de wifi-snelheid verbeteren?

Ik heb zonet mijn TP link access point eap650 aangesloten en de nodige wachtwoorden ingesteld.

Via het AP heb ik nu verbinding met mijn lokaal netwerk en internet. Ik heb nu dus 2 wifi netwerken: dat van de telenet modem en dat van mijn AP.

Heeft het nadeel als ik beide op laat staan? Zo ja, wat moet ik dan precies doen; ik ben eerder leek op dit gebied?

Ik ben nu verbonden met band 5 GHz à 160 Mhz. Als ik een test doe van mijn laptop (draadloos) naar de NAS, kom ik aan 220 Mbps (test met de app LAN Speed test). Ik verwachtte toch flink wat meer...

Alvast bedankt voor suggesties.

mvg, Wannes

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe kan ik de wifi-snelheid verbeteren?

De snelheid van je intenet hangt af van je abonnement. Wat heb je voor internet?

0 Likes
wannesT
Experienced Weetjesweter
Berichten: 34
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag Dat loopt vlotjes.

Hoe kan ik de wifi-snelheid verbeteren?

Het gaat hier over mijn lokaal netwerk, niet internet.

0 Likes
thomasdb
Freshman Veelweter
Berichten: 217
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Hoe kan ik de wifi-snelheid verbeteren?

probeer eens over FTP protocol met de app filezilla bijvoorbeeld, eerst wel inschakelen op de nas, naar mijn ervaring is ftp altijd sneller dan windows filesharing

als het dan nog maar 220 mbps is voor één groot bestand is het inderdaad niet supersnel, 220 valt wel mee nog voor vele losse kleinere bestanden

een harde schijf heeft daar altijd meer moeite mee, als de harde schijf van de nas niet sneller kan,... ( of de nas zelf , als deze 10 jaar oud is ~ ), Als het een nas met harde schij(f)(ven) betreft natuurlijk

check eerst eens als benchmark eens de bekabelde snelheid is er verschil ?

 

 

0 Likes