Beantwoorden
RobertVanesch
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
De vlam zit erin. Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Hoe kan ik op 5GHz-netwerk met TP-link Deco M5?

Ik heb een Wifi TP-Link Deco M5 die zowel voor 2,4 GHz als 5 GHz geschikt is. Toch kan ik alleen 2,4 GHz selecteren waardoor ik een veel lagere snelheid heb dan via het Telenet Wifi-netwerk. Ik heb een One Up abonnement en 360 ° modem waardoor een snelheid to 800 Mbps haal via Telenet en amper 100 Mbps via mijn Wifi-netwerk van Deco!
Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit kan verhelpen aub?
Mvg,
Robert

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: TP_Link Deco M5 2,4 GHz - 5 GHz

 

7 reacties
WG94
Experienced Allesweter
Berichten: 1449
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar!

Hoe kan ik op 5GHz-netwerk met TP-link Deco M5?

Staat 5GHz überhaupt ingeschakeld op de Deco?

Een beetje info over hoe de deco geconfigureerd is zal helpen bij het zoeken naar de oorzaak en bijhorende oplossing.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Professional Allesweter
Berichten: 1720
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe kan ik op 5GHz-netwerk met TP-link Deco M5?

@RobertVanesch 

Kun je de 5 GHz frequentie niet selecteren op je laptop, of kun je deze niet instellen op je Deco?

Als 5Ghz niet kan geselecteerd worden op je laptop is je wifi van je laptop niet compatibel met 5Ghz. 

Je zal dus alleen de 2.4Ghz zien. Waarom bundel je deze 2 niet zodat je niet moet kiezen ? 

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
thomasdb
Professional Veelweter
Berichten: 344
WOW! Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter!

Hoe kan ik op 5GHz-netwerk met TP-link Deco M5?

tijdens het testen zit je op minder dan 5 meter afstand van de deco? 5ghz wifi geraakt niet ver maar is heel snel. zo een accespoint in elke kamer is ok voor virtual reality 3 d en dergelijke. niet om alle ruimtes van één huis te voorzien van snel voldoende internet signaal zoals 2.4 ghz wifi kan. dubbel de frequentie dubbel de snelheid maar maar half een kwart de afstand met hetzelfde  ( toegestane )  zendvermogen (europese normen) amerika mag 10x meer ~ . als je dit allemaal niet graag hoort, simpelgoenoeg een netwerk kabel voor apparaten dewelke dit hardwarematig met een poort voor kabel ondersteunen volstaat meestal als zijnde de snelste stabielste en zuinigste manier van verbinden voor het merendeel van de Normale hedendaagse noden voor dataconnecties. dat is ook de reden waarom die ( soms sneller dan kabel tenzij deze 2.5 5 10 gb is) 5ghz apparaten best werken als ze allemaal bedraad aangesloten zijn aan een netwerkswitch via kabel en niet een enkel (thuis)draadloze draadloze mesh vormen . afstand snelheidssignaalverlies enz heeft een kabel  veel minder last van door zijn efficientie per wattage , en 2.4 ghz wifi dus ook minder dan 5ghz. 5 ghz in goede omstandigheden ( lees, alles dicht bij elkaar) is nog steeds wel sneller dan 2.4. kabel zweeft er in geval van de (huidige?) standaard 1gbps ethernet kabel wat tussen maar werkt wel vrijwel altijd beter wegens minder kans op omgevingsstoring 

RobertVanesch
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
De vlam zit erin. Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Hoe kan ik op 5GHz-netwerk met TP-link Deco M5?

De Wifi van mijn laptop is compatibel met 5 GHz want als ik overschakel naar het Telenet Wifi-netwerk heb ik wel degelijk 5GHz. Als ik mijn Deco Wifi-netwerk kies heb ik 2,4 GHz omdat ik 5 GHz niet kan kiezen in de Deco-app. Begrijp niet goed wat je dan bedoelt met bundelen van de 2.
Ik weet dus niet hoe ik 5 GHz moet toevoegen in de Deco-app.

WG94
Experienced Allesweter
Berichten: 1449
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar!

Hoe kan ik op 5GHz-netwerk met TP-link Deco M5?

Heb je de handleiding van je Deco bekeken?

Volgens de handleiding die ik kan vinden (in het Engels)

  1. Klik op More (rechts onder)
  2. Kies "Wi-Fi settings"
  3. Kies "Advanced"
  4. Bij "Band" kan je kiezen of je 2,4 en/of 5 GHz wil.

Ik koos hier voor de handleiding "Deco App User Guide_REV3.1.0_FW1.7.0". Op pagina 41 kan je "Change Wi-Fi Settings" vinden


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
LordCoeCoe
Freshman Meerweter
Berichten: 79
De vlam zit erin. Goed bezig! Say what?! On a roll...

Hoe kan ik op 5GHz-netwerk met TP-link Deco M5?

Via de app kan je 2.4 GHz en 5Ghz combineren. 

Zo krijg je bijvoorbeeld TP-link Deco M5, I.p.v.

TP-link deco M5 - 2.4G

TP-link deco M5 - 5G

 

Jouw toestel kiest dan de snelste frequentie. 

Elke toestel dat wifi kan gebruiken kan 5Ghz gebruiken, sinds 2013. 

Ik denk dat er iets fout ging tijdens de setup. 

100 Mbps is heel weinig voor 2.4 GHz. 

Ik raad je aan om de deco mesh routers te resetten en dat opnieuw te doen. Maar normaal kan je gewoon de instellingen wijzigen in de app.

RobertVanesch
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
De vlam zit erin. Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Hoe kan ik op 5GHz-netwerk met TP-link Deco M5?

Is ondertussen opgelost door Deco opnieuw te installeren!