Beantwoorden
TheDude1
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Say what?! Star Wars Day On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

Hoe krijgen de 360 pods connectie?

Hoe krijgen de satelliet pods hun signaal : via wifi van de 'hoofdpod'/modem of via het elektriciteitsnet (zoals een powerline)? Of beide?

Ik heb een hub die op de satelliet pod is aangesloten via ethernet en sinds enkele dagen verliest die steeds zijn connectie.

Bedankt, Lode 

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: 360 pods connectie

0 Likes
2 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe krijgen de 360 pods connectie?

@TheDude1 

Zoals ik het begrijp via Mesh technologie. 

Je weet dat de pods via Mesh werken dus ik vermoed zelf dat het dus ook op die manier te werk gaat. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Hoe krijgen de 360 pods connectie?

Het klopt inderdaad zoals @patrick37 zegt dat de Pods een mesh netwerk opzetten. Je moet deze Pods bekijken alsof het een verzameling is van WiFi zenders die je op verschillende locaties hebt geïnstalleerd. De Pods zijn met elkander verbonden en doordat ze naadloos samenwerken zorgen ze voor een maximale dekking met één zogenaamd WiFi signaal.

Misschien is op de éne locatie bij jouw waar je een hub hebt aangesloten het signaal net iets te zwak. Je kan dit bv. testen door op die plaats de Pod te verwijderen. Heb je daar dan met je smartphone nog voldoende bereik? Indien ja...tracht deze dan te plaatsen waar het WiFi signaal wat sterker is.

Deze video kan het allemaal iets verduidelijken: https://www.youtube.com/watch?v=-8O1Em_3LC4&t=19s


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.