24777
netweters
|
152633
antwoorden
|
20726
vragen
|
Hallo, ik heb net een nieuwe 360 graden wifi installatie en wil graag het ssid en wachtwoord wijzigen. Volgens de info die ik overal vind zou dit in de app of in Mijn Telenet moeten kunnen maar ik vind dit nergens. Noch als ik als beheerder noch als ik als contacthouder ben ingelogd. Iemand een idee hoe dit moet? Bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je wifi instellingen zou je moeten terugvinden in Mijn Telenet onder Je thuisnetwerk > Modem > Netwerkveiligheid
Bedankt! Ik heb deze instelling blijkbaar niet. Wat gaat er fout?
@Janneke_Dust schreef:Wat staat er onder geavanceerde instellingen.
Heb je soms een modem only van Telenet, dan moet je SSID ... instellen op je eigen router.
Dat hangt ervan af of dat WiFi (of een AP, powerline ...) toestel eentje van Telenet is of een zelf gekocht. Is het van Telenet moet je dat wel degelijk ook via "Mijn Telenet" instellen, ook met een modem-only.
Probleem is, dat dit niet meer werkt sedert de nieuwe interface van "Mijn Telenet". Met de vorige lay-out functioneerde dat prima. Is dat door de programmeurs over het hoofd gezien of is daar ergens met opzet iets gedaan om de modem-only klanten ertoe aan te zetten om te schakelen naar een HGW, dat laat ik in het midden. Men is onschuldig tot het tegendeel bewezen is ... 😋
Is het een eigen toestel, dan inderdaad via de router, eigen of HGW
Volgens de screenshot zou je de E-router hebben, deze heeft helemaal geen Wi-Fi en is ook niet compatibel met 360 pods. Logischerwijs zie je dan ook geen Wi-Fi instellingen.
Nu is de vraag natuurlijk, wat is er fout.
Kan je even zeggen welke modem je nu hebt en indien je een wissel gedaan hebt, welke je hiervoor had? Alles over je Telenet-modem (telenet.be)
Professionele klanten (bedrijven) die voor Telenet 360° Wifi kiezen, hoeven hun huidige modem niet om te wisselen, er is geen Sagemcom F@ST3896LG-TN vereist.
Zo'n Telenet 360° wifi-pod kan in principe ook afzonderlijk functioneren. Dat is een kwestie van configuratie, met compabiliteit heeft dat weinig te maken, eerder met onkunde of onwil bij Telenet.
Als "Mijn Telenet" die configuratiemogelijkheid niet aanbiedt, kan je bij de Telenet-klantendienst terecht voor wijziging van je SSID en wachtwoord.
Maar ik betwijfel of de topicstarter dit als een aanvaardbare oplossing beschouwt.
Eigen Wifi-apparatuur aanschaffen en Telenet 360° Wifi links laten liggen lijkt me nog steeds de slimste oplossing.
Bedankt iedereen voor de hulp! Ik ga toch nog eens de hepldesk contacteren. Ik had dit al via Whatsapp gedaan maar dat duurt eindeloos en ik kreeg er geen behulpzaam antwoord, vandaar dat ik het hier even wou proberen. De modem is er inderdaad eentje zonder wifi, de wifi komt uit de 360° pods maar ook daar zie ik geen instelling om de ssid en het wachtwoord te wijzigen.