Beantwoorden
Polleke
Professional Beetjesweter
Berichten: 20
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hoe stel ik best mijn netwerkinstellingen in?

Dag iedereen, ik heb icm met mijn 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) modem volgende zaken geïnstalleerd:  twee acesspoints en één Powerline en drie WIFI Powerline adapters.
Ik zie bij "mijn thuisnetwerk" de modem, de twee accesspoints, de Powerline en slechts één van de drie WIFI Powerline adapters. Ook staat er nog een Powerline op met een rood "bolletje" maar heb nergens dergelijk toestel meer staan.
Hoe stel ik nu alles het best in? Allemaal op dezelfde kanalen zetten? Automatisch kiezen? En waarom zie ik die twee andere adapters niet?
Alle info en oplossingen zijn zeer welkom!

0 Likes
5 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe stel ik best mijn netwerkinstellingen in?

@Polleke  je kan altijd eerst nog eens proberen om de powerlines weer opnieuw af te stellen zodat deze weer met elkaar in contact komen. Hier heb je wat informatie om het eens te proberen. 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/powerline-adapters-communiceren-nie...


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Polleke
Professional Beetjesweter
Berichten: 20
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hoe stel ik best mijn netwerkinstellingen in?

OK bedankt. Heb ik gedaan en nu worden de WIFI Powerlines herkent.

Dus dat is al opgelost.

Polleke
Professional Beetjesweter
Berichten: 20
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hoe stel ik best mijn netwerkinstellingen in?

Verder heb ik icm met mijn 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) modem volgende zaken geïnstalleerd:  twee acesspoints en één Powerline en drie WIFI Powerline adapters, allen van Telenet zelf.
Hoe stel ik nu alles het best in? Allemaal op dezelfde kanalen zetten? Automatisch kiezen?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe stel ik best mijn netwerkinstellingen in?

@Polleke  ik zou ze persoonlijk gezien allemaal voorlopig op automatisch laten staan. Waarom ? omdat je nu geen problemen ervaart en zolang er geen probleem is het beste niks verzetten en aanpassen. Moest je toch ergens een probleem beginnen ondervinden kan je altijd iets aanpassen. Maar waarom nu iets aanpassen en je internet wordt trager of verslechterd terwijl het nu goed en correct werkt. Maar als je zelf iets wil aanpassen kan en mag je dat altijd doen maar de ervaring is ook dat het dan in eens allemaal niet goed werkt en dan krijg je weer die dingen van de powerlines zijn niet goed of Telenet levert maar slecht internet of iets in die aard. Beste is voorlopig alles te laten draaien zoals je nu hebt staan en nogmaals heb je wel een probleem dan kan je het aanpassen maar anders blijf er van af. Je moet geen problemen zoeken als ze er niet zijn.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Polleke
Professional Beetjesweter
Berichten: 20
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hoe stel ik best mijn netwerkinstellingen in?

Dat is net het probleem, het loopt niet zoals het zou moeten.

Beneden haal ik op mijn PC 270 mbs en boven maar 70 mbs (beide bekabeld).

Ook WIFI haalt boven 70 mbs.

0 Likes