Beantwoorden
Sandrar
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe te veel verbruik in piekuren voorkomen?

We kregen vandaag de melding dat we tot en met 18 december op tragere snelheid komen voor internet. Dit omdat we teveel verbruik hadden tijdens de piekuren. Hoe kunnen we dit oplossen. Morgen moeten de kinderen van thuis uit les volgen en er moet van thuis uit gewerkt worden. Ik begrijp dat het verbruik op dit moment erg hoog is maar de kinderen hebben ook niks anders te doen.

Wij hebben een wigo abonnement met onbeperkt internet. 

 

Titel gewijzigd door Giverny(mod) I vorige titel: internet tragere snelheid

 

 

Tags (1)
0 Likes
7 reacties
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Hoe te veel verbruik in piekuren voorkomen?

Ik zou toch eens bekijken waar je plots zoveel gebruikt heb, dus zeker eens iedereen op wijzen dat onbeperkt niet onbeperkt is. Je kan zien wanneer je zoveel gebruikt hebt en dan ga je maar zien wie de oorzaak is en die er even op wijzen. Een oplossing van je probleem is de helpdesk van telenet bellen en zien wat ze voor jou daar kunnen doen, waarschijnlijk met bijbetaling. Maar je zal je verbruik ook even in handen moeten houden

Stefan Groenen
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Hoe te veel verbruik in piekuren voorkomen?

@Sandrar 

Die lagere snelheid geldt alleen in de piekuren.

Op dit ogenblik is dat (als ik me niet vergis) tussen 17u00 en 24u00.

De rest van de dag kan je gewoon je gang gaan.

Hier vind je een uitgebreide uitleg.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-zijn-de-piek-en-daluren-bij-een-abonnement-met-onbeper...


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Hoe te veel verbruik in piekuren voorkomen?

zoals @louishufk al zei, zijn de daluren (met normale snelheid) momenteel van 00:00 - 17:00. Tijdens de piekuren (17:00 - 23:59), is er dan een verlaagde snelheid van 20 mb/s, wat nog altijd genoeg is voor online lessen. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe te veel verbruik in piekuren voorkomen?

@m-jan20 Idd zit ook op smalband en tussen 17 uur en 00.00 (een 7 uren) zit ik dus aan 20/2 snelheid en mails lezen en op sites gaan lukt perfect, wel met 1 pc, niet met verschillende te gelijk op internet want dan wordt het moeilijk.

dus in praktijk kan met 3 online les volgen moeilijk worden idd, met 1 pc lukt dit wel.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Sandrar
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe te veel verbruik in piekuren voorkomen?

De oorzaak kennen we en we weten ook dat we daar de volgende keer rekening mee moeten houden.

De helpdesk is op zondag niet via de telefoon bereikbaar en op messenger krijg ik geen antwoordt.

0 Likes
Sandrar
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe te veel verbruik in piekuren voorkomen?

Ik hoop dat je gelijk hebt maar vanmorgen kon ik de krant niet laden op de tablat. 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Hoe te veel verbruik in piekuren voorkomen?

@Sandrar 

"Vanmorgen" valt normaal wel in de daluren en kan dus niets te maken hebben met smalband.

Als je dat nog voorhebt moet je eens hetzelfde proberen op een ander toestel. Dan weet je of dat probleem toestelgebonden is.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes