Beantwoorden
Novir
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Jij bent af! Netjes! Primeur! Pageturner!

Hoe wifi-powerline integreren in TP link DECO M9 Plus?

Ik heb een mesh netwerk draaiende en wil dit uitbreiden met één wifi Powerline. Kan ik deze integreren in dit bestaande netwerk?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Tp link DECO M9 plus - Integratie WIFI Powerline telene

Tags (1)
0 Likes
8 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe wifi-powerline integreren in TP link DECO M9 Plus?

@Novir 

Het lijkt mij wel kunnen maar waarom zou je dit doen en wat ga je aan die Powerline aansluiten ? 

 

Je weet toch wel dat een Powerline zeker niet dezelfde snelheden gaat geven als je die nu hebt ? Want dan gaat het over je electriciteitsnet. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Novir
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Jij bent af! Netjes! Primeur! Pageturner!

Hoe wifi-powerline integreren in TP link DECO M9 Plus?

De WiFi powerline zou louter een WiFi signaal moeten verzorgen in de tuin. M9 doet uitstekend werk maar net achteraan in de tuin kan het net dat ietsje beter. Of laat ik beter de WiFi powerline opzichzelf “draaien”?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe wifi-powerline integreren in TP link DECO M9 Plus?

@Novir 

Het zou kunnen natuurlijk wat je wil doen maar je gaat nooit de snelheden halen die je nu hebt. Om alles toch even goed te laten werken zou ik persoonlijk nog een Deco extra plaatsen om van dezelfde snelheden te genieten. 

 

Met de Powerline ga je de kans hebben om minder snelheden te gaan halen als je die nu hebt. Maar kan het , want dat was je vraag , ja dat moeten kunnen als je enkel gaat gebruiken voor in de tuin. Maar of je ook daadwerkelijk goede snelheden haalt is afhankelijk van je elektriciteitsnet. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Novir
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Jij bent af! Netjes! Primeur! Pageturner!

Hoe wifi-powerline integreren in TP link DECO M9 Plus?

En concreet? Hoe koppel ik de WiFi powerline aan de M9? Heeft de mindere snelheid van de powerline invloed op de rest van de M9? Of is de powerline alleen dan aan de trage kant? 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe wifi-powerline integreren in TP link DECO M9 Plus?

@Novir 

Je zou dus je hoofdpowerline bij de modem moeten plaatsen met een kabel uit de modem naar de Powerline. De tweede Powerline plaatsen en die zou dan op het electriciteitsnet elkaar moeten vinden. Je netwerk zou ik wel allemaal één maken zodra je dan buiten gaat dat je geen verbindingsverlies hebt van netwerk. Ook via de Powerline alles instellen naar hetzelfde netwerk wat je nu hebt. 

 

Of het invloed heeft kan ik niet met 100 % zekerheid zeggen dat is iets wat je zou moeten proberen en bekijken. Maar zou de hoofdpowerline toch aan de modem rechtstreeks verbinden als je mogelijkheid hebt. 

 

Zelf heb ik een Mesh van de Deco en hebt een torentje in de keuken staan waardoor als ik naar buiten ga toch verbinding heb ook in de tuin achteraan. Maar goed alles hangt af van grote en afstand en je opstelling van je Deco dus je kan nooit dezelfde opstelling maken als iemand anders. 

 

Heb je al een idee welke powerlines je gaat gebruiken ? Want 'externe' powerlines kan je niet regelen via 'mijn Telenet' want als je dat wil zou je al een setje bij Telenet zelf moeten gaan huren. 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Novir
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Jij bent af! Netjes! Primeur! Pageturner!

Hoe wifi-powerline integreren in TP link DECO M9 Plus?

Alvast dank voor de nuttige feedback.

ik had al een setje powerlines maar inderdaad, de M9 is stukken sneller. Alleen, ik heb de powerlines nu en wil, vooral de WiFi powerline, blijven gebruiken (in de tuin) als extraatje. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe wifi-powerline integreren in TP link DECO M9 Plus?

@Novir 

Sluit het dan aan op de manier zoals ik net beschreven heb. Laat je Deco vrij sluit daar dan niks op aan en maak je netwerk één met elkaar. Op die manier heb je ook geen verbindings verlies als je buiten gaat. Bekijk hoe het verloopt als je alles aangesloten hebt maar verwacht geen supersnelheden zoals je hebt met je Deco. Maar in principe heb je dat ook niet nodig als het er om gaat buiten te zijn of te zitten of voor wat muziek of eventueel op de gsm of tablet bezig te kunnen zijn. Mij lijkt het niet dat je buiten flinke bestanden moet kunnen verzetten of moet downloaden. Maar ik kan mis zijn natuurlijk.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Novir
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Jij bent af! Netjes! Primeur! Pageturner!

Hoe wifi-powerline integreren in TP link DECO M9 Plus?

Prima. Bedankt!