Beantwoorden
BenjaminLucas
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe wifi signaal uitbreiden naar andere ruimtes

Mijn appartementencomplex heeft AT & T-glasvezel en elke unit heeft een aangewezen aansluitpunt voor de service in de kast van de hoofdslaapkamer.

Het probleem hiermee is dat mijn router in feite het verst is verwijderd van de meeste plaatsen waar ik wifi gebruik (woonkamer en thuiskantoor op een complete andere hoek van 1200 m2 appartement) Er zijn verschillende muren, was- / droogkast, een badkamer en keukenapparatuur tussen de routerlocatie en mijn kantoor.

Wat is de beste manier om mijn verbinding op kantoor te verbeteren? Er zijn Ethernet-poorten overal in het apparaat, maar er lijkt er maar één te werken en het is niet op een haalbare locatie om te gebruiken voor een bekabelde verbinding, omdat het zich in de woonkamer aan de tegenoverliggende muur bevindt van waar de tv is aangesloten. Ik gebruik momenteel een repeater, maar deze verbreekt constant de verbinding met 5 GHz, en dat is waar ik het liefst mee zou werken en gamen, aangezien bedraad geen optie lijkt te zijn.

Bij voorbaat dank voor alle hulp!

0 Likes
3 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Hoe wifi signaal uitbreiden naar andere ruimtes

@BenjaminLucas 

Als er overal netwerk aansluitingen zijn, moet je eens uitzoeken waar de andere kant van de kabel zich bevindt. Mogelijk dat die ook in de buurt van de verdeelkast zitten maar niet aangesloten zijn.

Aansluiten via een router of switch kan dan verbinding geven naar elders in uw appartement


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe wifi signaal uitbreiden naar andere ruimtes

@BenjaminLucas  1200m2 appartement? Daarvoor heb je uiteraard verschillende AP' nodig.

Ik vermoed dat bij de router verschillende UTP kabels toekomen die naar verschillende locaties in het appartement lopen. Al of niet correct aangesloten.

In het ideale geval netjes gelabeld waar ze naartoe gaan en met de UTP fiches er al op. Uw router zal normaal gezien 4 poortjes hebben die normaal allemaal werken. Blijft de zaak om de juiste kabel te verbinden.

Ik zou opteren voor de gratis AP van Telenet, aan te sluiten op een UTP aansluiting het dichtst bij uw werkplek.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1678
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe wifi signaal uitbreiden naar andere ruimtes

@BenjaminLucas  Het beste is inderdaad werken met AP's. Je kan dan in iedere outlet waar de netwerkkabel beschikbaar is een AP hangen (op ieder verdiep bijvoobeeld) zodat je overal verbinding hebt. Je kan natuurlijk ook opteren voor een Mesh oplossing met bekabelde backhaul, hierdoor zal je 1 netwerknaam hebben overal in je apartement en verlies je nooit verbinding.

De repeater dat je hebt zal onderbroken worden omdat het signaal niet stabiel is. Een repeater moet steeds een sterk signaal hebben om dat signaal terug te herhalen.

Vergeet niet dat als je een repeater gebruikt de snelheid van je binnenkomende internet zal halveren. Dit heb je met bijvoorbeeld de mesh oplossing niet.

Als bovenstaande uitleg niet de oplossing is kan je misschien beter een plannetje tekenen en hierbij voegen met tekst en uitleg 🙂 zo kunnen we je het beste helpen hiermee.

Succes!


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes