Beantwoorden
Dan2
Professional Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Hoe wifi-signaal uitzetten op de Powerline?

Ik ben op zoek naar een oplossing, blijkbaar werkt deze oplossing niet meer:

https://www.netweters.be/t5/WiFi/Wifi-op-powerline-uitschakelen/td-p/59808 

op dat wifi knopje duwen opzij heeft geen effect of de wifi aan of uit gaat....

 

(ik heb een DECO mesh netwerk dat betere wifi resultaten geeft dan de wifi powerlines, die heb ik enkel nodig voor LAN op 2 digicorders en een NAS, dus enkel de LAN verbinding wil ik ervan gebruiken).

 

bijkomend ter info: ik heb via de admin interface op mijn telenet router/modem de wifi SSID eens uitgezet (wi-free staat nog wel aan) EN ik heb ook de optie "één wifinetwerk" uitgeschakeld.
Maar de powerline adapters nemen deze instellingen niet op,nieuw over  (ook niet na reset).... dus hoopte ik dat je ze op de adapter zelf kan uitschakelen.

 

Via een andere site vond ik dat je op elke powerline zou kunnen inloggen op IP, maar dat blijkt ook niet (meer ?) te lukken...

 

Alle tips welkom dus.

0 Likes
7 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe wifi-signaal uitzetten op de Powerline?

@Dan2 

Om Wifi uit te zetten moet je het aan/uit knopje gebruiken niet het Wifi knopje.

Het aan/uit knopje staat rechtss zijkant gans onderaan als die in het stopcontact steekt met de staart naar beneden.

 

0 Likes
Dan2
Professional Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Hoe wifi-signaal uitzetten op de Powerline?

@janne_manrechts onderaan staan inderdaad 2 knopjes, een WPS knopje en eenknopje met WiFi erbij. Op het WiFi knopje duwen heeft geen enkel effect.... op het bakje zelf gebeurde er  niks, er gaan ook geen lichtjes aan of uit en via mijn.telenet heeft elke powerline nog steeds de wifi settings.


Links is er enkel de SYNCH knop en een RESET knopje.
ik zie nergens een andere aan/uit knop ...

 

hoe kan ik checken of het al dan niet uitstaat ?

merci trouwens voor je reply

 

 

IMG_20210130_155018 02.jpeg

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe wifi-signaal uitzetten op de Powerline?

@Dan2  Als met een laptop of PC of smartphone netwerken zoekt zou die SSID van je Telenet Wifi niet meer zichtbaar mogen zijn. Al zeker niet als je uw Wifi Netwerk uitschakelt in "Mijn Telenet".



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dan2
Professional Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Hoe wifi-signaal uitzetten op de Powerline?

@igvferde wifi powerline adaptors blijven een SSID uitzenden, ook al staat het af op de modem. (geen personal SSID, geen één-netwerk aangezet), Ze nemen die settings precies niet over...

 

voor de volledigheid

na een reset van een van de powerlines nam die wel ineens de standaard SSID van die adaptor aan (telenet-ap-nummer) --> na een nieuwe sync ging die wel terug op de SSID van de modem.

(daar moet je iets invullen als je Telenet wifree wil blijven gebruiken)

Maar de vraag is dus, hoe zet je de wifi UIT op powerline adaptor ...

 

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe wifi-signaal uitzetten op de Powerline?

@Dan2 

Je foto toont de linkse zijkant als de pwl in een stopcontact met de staart naar beneden.

Ik had over de andere zijkant.

0 Likes
Dan2
Professional Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Hoe wifi-signaal uitzetten op de Powerline?

@janne_man 

neen hoor dit is de rechterkant wel degelijk, je ziet onderaan de ETH aansluiting, dus die zit onderaan als je het in het stopcontact steekt

op de linkerkant staat trouwens maar één knopje, de SYNC en een Reset gaatje

....

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe wifi-signaal uitzetten op de Powerline?

@Dan2 

Probeer toch eens het Sync knopje. Dat is de plaats waar bij de niet TV versie on/off staat.

Kijk hier voor de afbeelding. Ik weet dat die er wat anders uitziet, maar de karosserie is niet bepalend.

 

0 Likes