Beantwoorden
Oompa
Freshman Beetjesweter
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Hoge ping op een server op valorant

Beste, 

Ik heb sinds 2 weken geleden last van hogere ping op Valorant op een enkele server, Ik heb Riot games support gestuurd en die zeiden dat het probleem bij de routing van Telenet naar hun server ligt, dus heb ik naar Telenet gestuurd en die zeiden dat mijn wifi booster niet compatibel is met mijn modem, dus heb ik vervolgens nieuwe wifi booster besteld en daarna zeiden ze dat mijn modem wel compatibel is met de oude wifi booster maar dat de nieuwe wifi booster niet compatibel is met de oude dus ben ik gestopt met de oude te gebruiken en enkel de nieuwe (Mijn pc is aangesloten via ethernet rechtstreeks in onze modem dus ik vond dit al een heel apart antwoord maar ik dacht, het is Telenet, Telenet heeft zo vaak problemen dus het zou mij niet verbazen) maar helaas na al hun suggesties zeiden ze dat ze van niets weten en dat ik naar hier moest komen voor hulp, enig idee wat ik hieraan zou kunnen doen? Mijn ping is 50 op hun London server die het dichtste bij mij is en een maand geleden was deze maar 19-20

8 reacties
kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@Oompa Stel je verbinding in op een EU-server, bijvoorbeeld Duitsland. Zou je dit kunnen testen en ons laten weten of het werkt?

KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Oompa
Freshman Beetjesweter

Beste,

Dit werkt perfect (Ongeveer 30 ms) maar ik speel namelijk met mensen uit het verenigd koninkrijk en als ik naar een server zou veranderen dan zouden zij dat ook moeten doen en dat werkt in ons nadeel, zeker omdat wij in de top 100 in Europa zitten, deze 20 ms maakt een HEEL groot verschil.

thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

probeer eens een vpn, bijvoorbeeld de gratis https://one.one.one.one misschien heeft deze betere connectie

Oompa
Freshman Beetjesweter

Ik heb deze vpn geprobeert en hierdoor is mijn ping naar 95ms gegaan

Oompa
Freshman Beetjesweter

Ik heb ook op een andere pc geprobeert en dit hielp ook niet dus het ligt niet aan mijn pc

thomasdb

die ping tijden liggen eerder in de buurt van een mobiele verbinding dan van met kabel alleszinds.

heb je soms je gsm aan de computer op hem op te laden ofzo?

of is de server van hosting veranderd

Oompa
Freshman Beetjesweter

Er is niets verandert aan de server afaik... Riot support heeft zelf ook gezegd dat het probleem niet bij hen ligt en neen ik heb mijn mobiele telefoon niet dichtbij of iets, de verbinding aan deze server is hetzelfde geweest de afgelopen 4 jaar tot ongeveer 2 weken geleden dat deze meer dan verdubbelde en alle andere servers of games hebben dezelfde ping, enkel deze server heeft problemen en de support van riot games zegt dat het aan de routing van telenet naar hun london server ligt maar telenet zegt van niet dus ik weet niet wat er mis kan zijn

thomasdb

probeer eens een traceroute?

in windows cmd-venster

tracert ipadresvandeserver

en dan eventueel via 1.1.1.1 vpn,

ook eens doen ,(om het verschil te zien)