Beantwoorden
NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

Instellingen van Telenet access point lokaal aanpassen?

Ik heb 2 x accesspoints van telenet (witte bakjes met 4 extra lan poorten)

 

ik wil deze aanpassen , ssid , en wifi etc ... , maar je kan deze alleen benanderen via www.mijntelenet.be , is altijd vrij omslachtig

ik heb ook een powerline adapter, deze kan je gewoon lokaal benaderen via het IP adres

maar deze accesspoints kan ik niet benanderen op het IP

Wellicht gebruiken deze een andere poort ofzo?

 

Weet iemand deze?

 

thnx

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Telenet access point lokaal instellingen aanpassen?

0 Likes
27 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Instellingen van Telenet access point lokaal aanpassen?

@NoFate  naar mijn weten is er geen optie om die via het IP adres zelf te benaderen. Dus je hebt enkel toegang via 'mijn Telenet' om dergelijke dingen aan te passen. Dit gaat ook niet aangepast worden omdat je toegang hebt vanuit 'mijn Telenet'. Je kan ook 'mijn Telenet' openen via een smartphone of een tablet dus je hebt er eigenlijk altijd toegang tot.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

Instellingen van Telenet access point lokaal aanpassen?

ja, maar ik heb een modem-only opstelling, dus die accesspoints zijn niet zichtbaar via mijntelenet

 

de powerline adapters kan ik thans wel lokaal benaderen via poort 80

ik heb een portscan gedaan, en blijkbaar staat 7547 open  op die accesspoints, maar dan kan ik nog niet op via http://ip:7547  

 

deze toestellen moeten toch lokaal in te stellen zijn ... ?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Instellingen van Telenet access point lokaal aanpassen?

@NoFate  ik kan verkeerd zijn maar alles wat van Telenet zelf is dus een AP , powerlines en dergelijk zie je in 'mijn Telenet'. Ook als je een modem only opstelling hebt dan moet dit zichtbaar zijn. Je dient toch deze dingen te kunnen regelen anders heb je namelijk geen keus. Per poort of IP zijn deze niet benaderbaar. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

Instellingen van Telenet access point lokaal aanpassen?

ze zijn zichtbaar in mijntelenet, maar er staat steeds een rood bolletje voor, is denk ik de communicatie geblokeerd wordt door de router ... wellicht staan er op offciele routers van telenet bepaalde poorten open ofzo

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Instellingen van Telenet access point lokaal aanpassen?

@NoFate  de communicatie met powerlines of een AP gaat automatisch. Of er daar poorten voor worden geopend denk ik niet. Het rode bolletje betekend eigenlijk dat er geen communicatie is.

 

Lees deze informatie eens :

 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/business/klantenservice/alles-over-mijn-telenet-ac...

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

Instellingen van Telenet access point lokaal aanpassen?

ja klopt, maar ze werken wel degelijk  , dus er is communicatie 🙂

ik heb ze al 2 jaar in gebruik, op elke verdieping heb ik 1 staan

 

ik wil gewoon de channels van mijn wifi veranderen, deze staan op auto

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Instellingen van Telenet access point lokaal aanpassen?

@NoFate 

 

Ik heb ook een modem-only en powerlines van Telenet.

 

Die staan dus inderdaad zichtbaar in "mijn telenet" en er staat dan een rood, oranje of groen bolletje bij.

Je kan die toestellen effectief enkel beheren wanneer het bolletje groen is. Wanneer is dat? Geen idee, gewoon regelmatig eens gaan kijken ...

 

Wat ik wel weet is dat het de powerlines zelf zijn die op geregelde tijdstippen contact maken met de telenet servers, en dus niet omgekeerd. Het is dus kwestie van op een goed moment op "mijn telenet " te gaan kijken ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Instellingen van Telenet access point lokaal aanpassen?


@NoFate  schreef:

ze zijn zichtbaar in mijntelenet, maar er staat steeds een rood bolletje voor, is denk ik de communicatie geblokeerd wordt door de router ... wellicht staan er op offciele routers van telenet bepaalde poorten open ofzo


Het is heel goed mogelijk dat jouw eigen firewall de (2-weg) communicatie blokkeert.

  • ze zijn zichtbaar in "Mijn Telenet" omdat ze zelf een uitgaande verbinidng maken naar de Telnet servers (via jouw router).
  • maar misschien niet aanpasbaar via "Mijn Telenet" omdat jouw router bepaalde communicatie tegenhoudt?

 

Wat je eens kan proberen:

Sluit ze eens aan achter jouw e-MTA modem (gezien het AP meerdere poorten heeft kan je jouw router voorlopig aansluiten op één van de LAN poorten van het AP, zodat je niet zonder internet zit).

Kijk nu of ze (na een tijdje) terug verschijnen op Mijn Telenet. Misschien kan je zu nu wèl aanpassen? Dan effe wachten tot de nieuwe instellingen "gepusht" worden.

Daarna terugzetten in je eigen LAN.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Instellingen van Telenet access point lokaal aanpassen?

@NoFate 

 

Ik ben net eens zelf gaan kijken en heb vastgesteld dat de ellende met "mijn telenet" nog steeds niet van de baan is.

 

Niet alleen staat er onzinnige tekst (stukken van interne commando's) maar er ontbreken ook elementen. Zo zie ik in "mijn thuisnetwerk" enkel de modem staan, de powerlines zijn niet zichtbaar. Het vreemde is, er staat een button "apparaten verwijderen" en daar staan ze wel in, ik zou ze dus wel kunnen "weggooien", maar kan ze niet beheren momenteel ..

 

Nog werk aan de winkel voor de IT afdeling ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

Instellingen van Telenet access point lokaal aanpassen?

hey, klopt, zo doe ik het soms ook , mijn digibox staat ook iptv mode, als ik de accesspoint ook in deze mode zet op mijn router, dan kan ik er wel aan

het probeem is als er 2  x accesspoints actief zijn, dan kan je ze niet meer goed beheren, lampje is ook maar even groen, en valt dan weg ... ik merk dan ook dat het lampje op de voorkant van de AP altijd knippert ipv wit continu

 

en idd, weer problemen met de mijntelenet site ...

is echt geen fijne beheer pagina, want ook als je de apparaten wilt configueren, ik heb dan daar 2 accesspoints staat, maar je weet dus niet op welke je moet klikken

je kan dat op de volgende pagina wel zien adhv mac addres, maar dit is altijd random

de eerste in de lijst is NIET altijd opnieuw dezelfde

 

daarom mijn intiele vraag, om die toestellen lolaak te beheren, want die mijntelenet pagina deugd gewoon niet ... met de powerline adapters kan dit perfect, het moet toch ook kunnen met deze AP's

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Instellingen van Telenet access point lokaal aanpassen?

@NoFate  ik wil er wel even aan toevoegen dat er momenteel gekende problemen zijn met 'mijn Telenet'. Dat is ook iets wat opgelost dient te worden.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

Instellingen van Telenet access point lokaal aanpassen?

ja, dat weet ik wel

maar het heeft nooit goed gewerkt, ik sukkel er al 2 jaar mee

zeer ambetant om iets aan te passen op die dingen

soms als het dan wel groen is, en je saved settings, dan komen ze nog niet goed door ...

na x aantal pogingen lukt het dan weer wel

 

echt een **bleep** systeem 🙂

 

daarom nogmaals, er moet een manier zijn om er lokaal op te geraken ....

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Instellingen van Telenet access point lokaal aanpassen?

@NoFate  zoals ik al aangaf die manier om er lokaal op te geraken die is er niet. Telenet maakt het toegankelijk via 'mijn Telenet' en niet via een andere manier. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Instellingen van Telenet access point lokaal aanpassen?

@NoFate 

 

Om het verhaal compleet te maken: je kunt hier threads vinden waar mensen de vraag stellen hoe ze AP's of powerlines die ze destijds bij Telenet gekocht hadden kunnen gebruiken in een ander netwerk (andere provider dus).

Met de oudere versies kon dat nogal eens lukken via een lokaal IP, maar met de huidige generatie toestellen lukt dat niet meer. Enkel via "mijn telenet". 

 

Een tip: ga eens langs bij iemand die een HGW heeft en hang uw toestellen daar in het netwerk. Via die persoon zijn "mijn telenet" zou je er dan aan moeten kunnen. Verander de settings en neem ze weer mee naar huis. Met powerlines heeft dat al voor sommige mensen gewerkt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes