Intermittent Internet Connection
Halo, ik heb al jaren last van de netwerkverbinding met telenet die af en toe hapert, maar ik kan er mee leven tot het recentelijk veel erger geworden is.
Concreet duurt het af en toe even voor een website geladen wordt en als ie eenmaal geladen is, gaat het verder heel vlot. Meestal dus dadelijk, soms een 5 tal seconden, heel soms een minuutje en af en toe een time out.
wat helpt niet?
- andere modem sinds een jaartje (Docsis 3.1 Wifi6 (docsis) en dat heeft het probleem niet verholpen
- SSID appart of SSID samen, geen effect
- wifi of bedraad, even erg
- rechstreeks naar telenet modem of via TP link acces point of via TP link switch om, alemaal gelijk
- google DNS gebruikt, zelfs voor IPV6
- power cycling van toestellen
wat werkt bijna altijd goed?
- netwerk snelheidstesten (behalve vandaag, die van test aankoop gaf maar 40 MBPS down en 8 UP terwijl ik normaal 20 UP heb en die van telenet gaf een time out. Echter NU, 5 minuten later is alles weer dik in orde en geeft telenet 230 UP (wat normaal is omdat ik nu op WIFI zit en redelijk ver van de modem)
wat fixed het probleem meestal?
- effe van SSID veranderen
- effe netwerk disablen en terug enabelen
- wachten
wat werkt altijd goed?
- disney+ streaming
- hln webside bezoeken
- fortnite gamen
Verder nog 1 specialleke: een VPN verbinding opzetten via barracuda lukt maar in 10% van de pogingen. En het ligt niet aan mijn laptop denk ik dan want als ik de laptop verbind met de WIFI van de GSM (ook al gaat die verder naar de wifi van telenet!!!) lukt de VPN verbinding in 99% van de gevallen.
Nu is mijn vraag dus : wat kan ik hier aan doen? Zou het iets uitmaken om naar telenet te bellen want die gaan volgens mij niets merken. Alles werkt immers in 90% van de tijd, alleen soms begint het te haperen en dat is ook altijd maar voor even...maar oh zo irriterend
alvast bedankt voor eventuele tips,
Geert
Opgelost! Ga naar oplossing.