Beantwoorden
Bernard49
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
De vlam zit erin. O dierbaar België.. Complimentendag On a roll...

Internet afgesloten door openstaand saldo. Wat nu?

Ik moet nog een achterstand betalen van amper €159,62. Nu zullen ze mijn internetverbinding verbreken. Ik vind dit schandalig voor dit kleine bedrag.

Nu is mijn vraag: kan ik draadloos werken of wifi? Ik denk van niet?

Kan ik bij vrienden gaan en met hun internetverbinding mijn bankgegevens nazien en verrichtingen doen? Geld afhalen in de automaat kan ook? Kan ik mijn mails lezen en versturen?

Groetjes.

 

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: internet afgesloten

6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5939
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internet afgesloten door openstaand saldo. Wat nu?

@Bernard49 

Als je bent afgesloten is geen prettig gegeven maar goed zo een klein bedrag is dit ook niet hé. Als je nu zegt € 10 ja das een klein bedrag maar je spreekt al over grotere bedragen. Nu dit even buiten beschouwing wat je kan doen : 

* betaal je bedrag via je bank app en de ochtend er op is het bedrag betaald en je diensten zijn terug beschikbaar.

* ga naar vrienden zoals je al aangeeft en betaal online je openstaand saldo en na een dag is het in orde.

Laatste optie is ga naar de bank en betaal je openstaand saldo en het is de dag er op of dezelfde dag in orde. 

Maar heb je geen herinnering gehad om te betalen ?  Normaal krijg je ook een herinnering dat er een openstaand saldo is en op die manier voorkom je een afsluiting. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bernard49
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
De vlam zit erin. O dierbaar België.. Complimentendag On a roll...

Internet afgesloten door openstaand saldo. Wat nu?

Ik ben gehackt en heb geen geld meer. Dus wacht ik tot ik op het einde van de maand mijn pensioen ontvang en dan zou ik betalen. Dit heb ik hun telkens gezegd en heb hun telkens een bewijs van het attest dat ik een pv heb laten opmaken.

Ik heb geen gsm, enkel een vaste telefoon. Telkens zeg ik hu dat ook dat ze naar de vaste moeten bellen, maar doen dat nooit. Ze hebben mijn telefoonverbinding naar telenet ook gedeactiveerd en toch zeggen ze steeds dat ik telefonnisch contact moet opnemen. Dit lijkt bel om te lachen met de mensen..

Dus, zou ik met de verbinding van een buur of vriend mijn bankgegevens kunnen nazien?

Groetjes.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5939
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internet afgesloten door openstaand saldo. Wat nu?

@Bernard49 

Klinkt nu wat vervelend maar iedereen kan dit zeggen hé ook eventueel met bewijs of zonder bewijs. Telenet wil net zoals iedere verkoper van diensten zijn geld hebben en dan maakt het niks uit waar dit geld vandaan komt. 

Zorg er voor dat dit bedrag betaald word en dan ben je er vanaf. 

Maar de vraag die ik mij dan wel stel hoe ben je dan gehackt is al je geld weg ? Is er niks meer waar je toe in staat bent ? Ben je genoeg beveiligd of heb je je eigen laten vangen dat je geld er door is ? 

Sorry voor die vervelende vragen maar het kan een les zijn voor iedereen die hier mee leest? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bernard49
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
De vlam zit erin. O dierbaar België.. Complimentendag On a roll...

Internet afgesloten door openstaand saldo. Wat nu?

Dit had verband met het deblokkeren van iemand anders zijn rekening. Ik betaalde zoals gewoonlijk met Neosurfs. Nooit geen problemen tot ik er bij het versturen een 5 tal gestolen ben. Dit was het laatste bedrag dat ik moest betalen om de rekening te deblokkeren en de eigenares ging mij een bedanking op mijn rekening zetten. Ik had dan alles wat ik nog had in neosurfs omgezet, want ik was heel zeker dat het geschenk die ik ging krijgen de volgende dag op mijn rekening ging staan. Maar door die hacker die er 5 van 100 heeft gestolen kreeg ik natuurlijk ook niets op mijn rekening. Ik moest opnieuw aan geld geraken en zo heb ik beginnen sparen op betalingen om opnieuw geld genoeg te hebben voor die attentie. Daarom dat ik nu wacht tot eind deze maand, want dan is er uitkering en kan ik dan terzelfdertijf telenet betalen.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2859
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Internet afgesloten door openstaand saldo. Wat nu?

Je kan naar Bpost gaan en daar met cash geld de rekening betalen

Dat cash geld leen je bij iemand

Internet heb je bij de BIB  ikea en nog andere winkels

en restaurant daar is altijd gratis internet als je slim bent trek je plan

Zo stijgen de kosten niet of betaal al een stuk

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5227
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internet afgesloten door openstaand saldo. Wat nu?

Vermijd alle extra kosten door laattijdige betalingen.  Je valt in een spiraal en kleine bedragen worden groot. Als je in geldnood bent, kan je ook naar het OCMW gaan en schuldbemiddeling vagen.