25.083
netweters
|
154.463
antwoorden
|
20.932
vragen
|
Hallo,
Wij hebben thuis vaak problemen met slechte of zelfs geen draadloos interntet. Situaltie is als volgt: Telenet kabel komt toe in de kelder. Hier staat de telenet model (WIRELESS MODEM 3.0 (DOCSIS)). Deze modem is met een powerline (netgear powerline 500) verbonden met een telenet 'router' dlink dir 615 in de living welke het signaal verspreid. Verder hebben we in huis nog twee extra powerlines (netgear powerline 500) die ook een wifi signaal uitzenden.
Vaak valt het signaal weg, kan er geen verbinding gemaakt worden of werkt het internet enorm traag. Dit zijn de resultaten van de speedtests:
Kelder met kabel: D 156,41 Mbps, U 18,50 Mbps
Living met kabel: D 40,12 Mbps, U 17,90 Mbps
Boven met kabel: D 42, 72 Mbps, U 15, 89 Mbps
Hoe kan ik dit netwerk verbeteren?
@Ex-Netweter schreef:Hallo,
Wij hebben thuis vaak problemen met slechte of zelfs geen draadloos interntet. Situaltie is als volgt: Telenet kabel komt toe in de kelder. Hier staat de telenet model (WIRELESS MODEM 3.0 (DOCSIS)). Deze modem is met een powerline (netgear powerline 500) verbonden met een telenet 'router' dlink dir 615 in de living welke het signaal verspreid. Verder hebben we in huis nog twee extra powerlines (netgear powerline 500) die ook een wifi signaal uitzenden.
Vaak valt het signaal weg, kan er geen verbinding gemaakt worden of werkt het internet enorm traag. Dit zijn de resultaten van de speedtests:
Kelder met kabel: D 156,41 Mbps, U 18,50 Mbps
Living met kabel: D 40,12 Mbps, U 17,90 Mbps
Boven met kabel: D 42, 72 Mbps, U 15, 89 Mbps
Hoe kan ik dit netwerk verbeteren?
Ik vind dat eerlijk gezegd nog redelijke waarden voor een Powerline verbinding. Er van uitgaande dat je al 50% verlies (of meer) hebt op je powerline verbinding (je eindigt dan op 100 Mbps) en daarboven nog eens 50% verlies (of meer) op je Wifi verbinding dan kom je uit op ongeveer 50 Mbps. Je zit daar redelijk dicht bij.
WiFi en PWL zijn 50% oplossingen ten opzichte van een UTP kabel.
156.41 Mbps is natuurlijk een beetje weinig voor een 200 Mbps aansluiting dat zou gemiddeld over de dag bekeken toch 180 Mbps moeten zijn. Maar dit cijfer kan ook beinvloedt zijn door de server.
Doe eens 'n test naar 'n server in Belgie,Antwerpen,brussel,Leuven
190Mbps zou je minimaal moeten halen.