Beantwoorden
Franka49704
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
De vlam zit erin. Complimentendag On a roll... Tien op tien!

Internet hapert op pc via powerlines

Hallo,

 

de laatste paar dagen denk ik dat onze witte modem hapert. Wanneer we onze pc opzetten, hebben we geen internet. Alles is aangesloten via powerlines. Deze zijn niet stuk want ik heb reserve powerlines geprobeerd en het probleem blijft. De Wifi van de modem werkt wel steeds. Ik heb al verschillende keren alles herstart (modem, powerlines, pc, enz) maar probleem blijft. En toch werkt plotseling de ethernetverbinding wel...en dan na de pc weer uit te zetten en enige tijd weer op te starten weer niet en steekt alweer hetzeldfe probleem de kop op. Weten jullie of ik in een telenetpunt deze witte modem kan inwisselen en of dit kosteloos is? Of misschien hebben jullie een andere oplossing? Hartelijk dank alvast!

0 Likes
7 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internet hapert op pc via powerlines

@Franka49704 

 

Ik zou eerst de klantendienst contacteren en hen vragen een modemtest uit te voeren. Dat kunnen zij vanop afstand. Wanneer ze na die test akkoord gaan krijg je de toestemming om in een telenet shop de HGW te gaan omwisselen. Dan is alles gratis. Je kan ook een technieker laten komen om de switch uit te voeren, maar dan kost het centen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Franka49704
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
De vlam zit erin. Complimentendag On a roll... Tien op tien!

Internet hapert op pc via powerlines

Hallo Stefaan,

 

ik denk dat ik het probleem gevonden heb. Het blijkt toch 1 van mijn 3 powerlines te zijn die hapert en daardoor de andere 2 ook slecht laat doorgeven. Ik heb deze vervangen door een reserve die ik nog had liggen en voorlopig verkrijgt de pc en andere aangesloten toestellen een IP-adres en dus ook internet. Ik ga nog niet te vroeg victorie kraaien maar morgenvroeg nog een opnieuw opstarten en als dan blijkt dat het nog werkt, zal ik zeker dit hier laten weten.

Bedankt voor de snelle reactie!

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internet hapert op pc via powerlines

@Franka49704 

 

Da's graag gedaan en ik duim met u mee, dat morgen alles nog netjes naar behoren functioneert.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Franka49704
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
De vlam zit erin. Complimentendag On a roll... Tien op tien!

Internet hapert op pc via powerlines

Er lijkt dus nog niet echt opgelost, de pc vint internet wel maar is nu zeer laaaangzaaaaaam….zal toch Telenet eens moeten contacteren...

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internet hapert op pc via powerlines


@Franka49704  schreef:

Er lijkt dus nog niet echt opgelost, de pc vint internet wel maar is nu zeer laaaangzaaaaaam….zal toch Telenet eens moeten contacteren...


Heb je die powerlines reeds lange tijd? Als je ze eens één voor één uittrekt (niet de master natuurlijk, dan werkt er zeker niks) en dan afwisselend terug inplugt, werkt het dan wel goed?

Het kan natuurlijk ook zijn dat de master niet meer goed werkt, maar dat kan je enkel testen door een andere master aan te sluiten...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Franka49704
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
De vlam zit erin. Complimentendag On a roll... Tien op tien!

Internet hapert op pc via powerlines

Ik heb toch nieuwe powerlines gekocht en alles werkt weer. Alleen heb ik vandaag een mail van Telenet gehad waar men mij zegt dat ik het abbonnement voor vaste telefonie opgezefg heb maar met de hand op mijn hart heb ik dit helemaal niet gedaan....dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik heb de helpdesk gebeld maar zij kunnen ook niet achterhalen hoe dat komt. Ze weten alleen dat het via de wesite gebeurd is????

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Internet hapert op pc via powerlines

@Franka49704 

Uw Telenet paswoord veranderen.

Dan kan dat al niet meer door onbevoegden gemanipuleerd worden.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes