Beantwoorden
Jeroen
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
All I want for X-mas is YOU O dierbaar België.. Say what?! Alles op zijn plek!

Internet valt laatste tijd regelmatig uit

Hallo,

 

De laatste paar weken valt het internet regelmatig weg omdat de modem telkens heropstart door een nog onbekende reden. Soms wel tot driemaal in een periode van één uur.

 

Het type modem is een Wireless modem 3.0 (DOCSIS). Ons abonnement is Fibernet XL Shake: Internet & Digitale tv. Momenteel worden we als grootverbruiker erkend maar ik denk niet dat dit het probleem is aangezien dit vrij recent is en de uitschakelingen van de modem al wat langer voorkomen.

 

Dank u.

 

 

Mvg,

Jeroen

24 reacties
Logic
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Twee handen vol! Follow the reader, reader! It's your eighth party! Leesbeest!

Internet valt laatste tijd regelmatig uit

Toen wij in januari Telenetklant werden (Fluo), had onze (nieuwe!) modem dit probleem ook.

Willekeurig herstarten. Je kon nooit voorspellen wanneer. Enkel op 1 ogenblik wist je het zeker dat het zou gebeuren: als je ingelogd was op mijntelenet en op "draadloze instellingen" klikkte, herstartte hij ook gegarandeerd. Dan bleef je daar vanaf, maar de andere spontane herstarts kon men (ook bij telenet) niet verklaren.

 

Ongeveer 3 maand later sta ik op, en wil ik bellen. Vaste lijn dood. Alle lampjes op de modem branden groen. Geen internet, wel TV-signaal. Conclusie: modem kapot. Volgens de helpdesk had hij het laatst activeit vertoond rond 3u, ofzo. Modem werdt vervangen (probleem volledig opgelost) . 

Volgens de technieker had het te maken met slecht functionerend RAM-geheugen. Een update die 'snachts werdt uitgevoerd is hem daarbij fataal geworden.

 

Weet niet of het helpt, maar misschien is het einde van je modem ook wel in zicht. 

0 Likes
Jeroen
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
All I want for X-mas is YOU O dierbaar België.. Say what?! Alles op zijn plek!

Internet valt laatste tijd regelmatig uit

Er is geen probleem wanneer ik naar mijn draadloze instellingen ga op mijn telenet.

Puur willekeurig. Ik dacht eerst aan werken van telenet, maar er zijn er geen aangekondigd in de buurt. Tenminste, niet dat ik weet.

0 Likes
gdlm
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De vernieuwde WIGO? All I want for X-mas is YOU It's your eighth party! It's your fifth party!

Internet valt laatste tijd regelmatig uit

Jeroen schreef:

...omdat de modem telkens heropstart


Zie je hem effectief heropstarten? Of denk je dat.

Ik vraag het omdat bij mij de wifi-connectie uitviel door het gebruik van een iPad.

Uiteindelijke "tijdelijke" oplossing van Telenet: modem geen draadloos signaal meer laten uitsturen. Een extern Access Point bedraad aangesloten op de modem. Al onze toestellen maken nu draadloos verbinding met het AP. Geen uitval meer.

Die "tijdelijke" oplossing is permanent geworden, want niets meer van gehoord. (nu al een jaar geleden)

Nadeel: aangezien onze modem geen signaal meer uitstuurt, kan ik ook geen gebruik maken van HomeSpots en Wi-Free Hotspots. Smiley Verdrietig

0 Likes
RP
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your eighth party! Pionier Primeur! It's your fourth party!

Internet valt laatste tijd regelmatig uit

Al langere tijd is dit bij mij het geval zowel draadloos als met kabel.

Bij het surfen plotseling niets meer, even wachten en oeps weer verbonden.

Andere keren heeft even wachten geen zin en moet ik terug opstarten.

Héééél vervelend!! 

Logic
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Twee handen vol! Follow the reader, reader! It's your eighth party! Leesbeest!

Internet valt laatste tijd regelmatig uit


@gdlm schreef:

Nadeel: aangezien onze modem geen signaal meer uitstuurt, kan ik ook geen gebruik maken van HomeSpots en Wi-Free Hotspots. Smiley Verdrietig


 

Maar je kan toch je modem instellen dat hij enkel het homespotsignaal uitstuurt, of ben ik nu verkeerd?

Volgens mij kan je hem enkel je homespotsignaal laten uitsturen en voor de rest je apparaten verbinding laten met het accespoint.

0 Likes
Jeroen
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
All I want for X-mas is YOU O dierbaar België.. Say what?! Alles op zijn plek!

Internet valt laatste tijd regelmatig uit


@gdlm schreef:

@Jeroen schreef:

...omdat de modem telkens heropstart


Zie je hem effectief heropstarten? Of denk je dat.

Ik vraag het omdat bij mij de wifi-connectie uitviel door het gebruik van een iPad.

Uiteindelijke "tijdelijke" oplossing van Telenet: modem geen draadloos signaal meer laten uitsturen. Een extern Access Point bedraad aangesloten op de modem. Al onze toestellen maken nu draadloos verbinding met het AP. Geen uitval meer.

Die "tijdelijke" oplossing is permanent geworden, want niets meer van gehoord. (nu al een jaar geleden)

Nadeel: aangezien onze modem geen signaal meer uitstuurt, kan ik ook geen gebruik maken van HomeSpots en Wi-Free Hotspots. Smiley Verdrietig



Telkens de verbinding weg valt met het internet ga ik kijken naar de modem en zie ik de lichtjes uitgaan en één per één terug oplichten wanneer de testen worden gedaan.

0 Likes
NHoogenhout
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Alles op zijn plek! It's your eighth party! Netjes! Mooi, mooi!

Internet valt laatste tijd regelmatig uit


@Jeroen schreef:
Telkens de verbinding weg valt met het internet ga ik kijken naar de modem en zie ik de lichtjes uitgaan en één per één terug oplichten wanneer de testen worden gedaan.

Je kunt denk ik het beste gewoon even met de klanteservice bellen, misschien is je modem gewoon moe en is hij aan vervanging toe. Ze lezen even de waarden uit en dan zijn ze er zo achter. Een slecht aangesloten modem/kabel kan overigens ook de oorzaak zijn, maar ook dat kunnen ze aan de waarden terug zien.

0 Likes
Jeroen
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
All I want for X-mas is YOU O dierbaar België.. Say what?! Alles op zijn plek!

Internet valt laatste tijd regelmatig uit

Ondertussen al minstens één maand dit probleem niet meer voorgehad. Zal wel aan het net zelf gelegen hebben waarschijnlijk.

0 Likes
TimothyDevr
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Tien op tien! Hoort wie klopt daar? TV-box / TV-app / telenttv.be Jij bent af!

Internet valt laatste tijd regelmatig uit

Ik hbe sinds gisteren een nieuwe modem, eentje zoals beschreven in deze berichten en bij mij valt de verbinding te pas en te onpas was vor een paar seconden en dan weer terug.

 

Op mijn smarthphone, mijn laptop mijn imac.  Het maakt niet uit of het draadlos of bekabeld is. Enorm vervelend in een skypegesprek dat voortdurend wordt onderbroken, voornamelijk op de laptop.

De smartphne geeft steeds weer verbinding te hebben en toch heb ik er geen.

 

Enorm irritant.

 

Zielvlieg
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Primeur! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Internet valt laatste tijd regelmatig uit

Ik zit hier met hetzelfde probleem. Door het wegvallen stopt bijvoorbeeld een Twitch-stream, die ik dan dien te pauzeren en terug te starten (of de pagina refreshen). 
Ook voor Eve Online is dit regelmatig hemeltergend: door de verbinding die wegvalt, die ik steeds opnieuw in te loggen.  (zelfde probleem als deze thread: https://community.telenet.be/t5/Surfen/EVE-Online-socket-closed-verbinding-verbreekt/td-p/6271)
Dit probleem verergerd wanneer er een tweede PC verbinding heeft, maar is er dus ook als er slechts één apparaat verbinding heeft met het Net. 
Dit probleem schijnt heel typisch te zijn voor Telenet en is voor mij een dealbreker: snelste verbinding of niet, het is voor mij veel belangrijker dat deze stabiel is.
Iemand enig idee?

ikbenben
Experienced Weetjesweter
Berichten: 39
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Internet valt laatste tijd regelmatig uit

Bij mij valt het ook af en toe voor dat de verbinding wegvalt, volledig random. Soms een dag niet, soms 3 à 4 keer, soms 1 keer,...
Dan moet ik via Netwerkcentrum Problemen Oplossen klikken. Het is meestal maar voor enkele seconden maar wel zeer vervelend. Vooral als ik Hearthstone aan het spelen ben, dan verlies je je match als je niet op tijd terug geconnecteerd bent.

________________________________________________________
Whoppa | Devolo 1200+ wifi | Devolo 650+ Triple
0 Likes
wouls
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
All I want for X-mas is YOU Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party!

Internet valt laatste tijd regelmatig uit

ook ik heb enkele keren per dag voor enkele seconden (tot 1 minuut) dat het internet wegvalt. Zowel het wifi-netwerk als het vast internet heeft er last van. Ik heb, naar aanleiding van de overstap naar WIGO, al mijn powerlines en mijn persoonlijke router vervangen. Daar kan het dus niet aan liggen.

Heeft iemand al een oplossing gevonden voor dit probleem?

Is het de modem die stuk is?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5229
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Internet valt laatste tijd regelmatig uit

Ik had een tijd geleden ook last van kortstondige onderbrekingen, maar sinds ik mijn (eigen) router heb vervangen door een andere heb ik dit probleem niet meer gehad.

 

(Ik had een Cisco/Linksys E2000 en nu heb ik een TP-Link Archer C7.)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Internet valt laatste tijd regelmatig uit

Iedereen die dit probleem heeft, (dus echt opnieuw opstarten niet alleen de wifi die wegvalt) ga je modem omwisselen in een Telenet center. Dat zou het probleem moeten oplossen.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes