24774
netweters
|
152602
antwoorden
|
20720
vragen
|
Hallo allemaal
Sinds begin vorige week ervaren wij thuis problemen met ons internet en dan meer bepaald dat het internet wegvalt. Het internet valt dus op bepaalde momenten meerdere keren per week weg en als ik de modem even 30 sec uitrek en daarna terug insteek dan werkt het internet weer terug zoals het hoort. Er is wel nog gewoon een wifi signaal, maar het internet werkt gewoon niet. Ik heb ookal bekabeld via de desktop geprobeerd en dan werkt het internet ook niet.
Wij hebben thuis de nieuwe witte modem, 2 van de nieuwe telenet acces points en ook wel een setje powerline adapters.
Toestellen die gebruikt worden zijn 4 smartphones, 2 latptop's, 1 desktop computer, een chromecast, xbox one en dan zijn er nog wel wat toestellen natuurlijk die internet gebruiken.
Wat zou ik hier aan kunnen doen?
Alvast bedankt
Noteer eerst de tijdstippen waarop het internet wegvalt. Datum en uur. Dan de klantendienst bellen en zij kunnen de logs bekijken en eventueel de oorzaak van het wegvallen.
@Janneke_Dust@ schreef:Als er rare dingen gebeuren in een netwerk dan zijn dubbele IP adressen dikwijls de oorzaak.
Dat kan kloppen maar dat is moeilijk vast te stellen van hier uit. Een lus in de bekabeling is meestal maar te ontdekken door alles uit te trekken en opnieuw te beginnen en de kabels te labelen zodat je ziet wat er onnodig is.
Gebeurt bij mij ook vaak met mijn laptop. Ik heb dan wel nog steeds wifi via playstation, gsm of tablet, de modem-lichtjes branden nog steeds correct. Ik heb ontdekt dat het bij mijn laptop komt door AVG-anti-virus dat een update heeft ondergaan die vereist dat de pc wordt her opgestart.
Controleer dit eens als je het nog eens voor hebt.
Beste netweters
Nadat er al 3 techniekers zijn geweest doet het bovenvermelde probleem zich nog altijd voor. Woensdag is de 3de technieker dus langs geweest en deze dacht dat het probleem lag aan de verouderde powerlines. Dus hebben we 3 nieuwe genomen die we dan huren nu. Spijtig genoeg doet het probleem zich nog altijd zeer vaak voor, zo is het internet vandaag al 3 keer weggevallen.
Iemand van jullie die misschien kan helpen?
Alvast bedankt
Ervaarde recent ook hetzelfde probleem als @MarcN, had overal internetverbinding (Xbox, tv, phone) ook netwerk op laptop, maar geen internet. En netwerk icoontje ging aan uit, van wifi naar bekabeld (terwijl niet verbonden met kabel). had bij mij te maken met laatste Windows update en moest automatische wisselbestandsgrootte uitzetten. Sindsdien loopt alles terug vlotjes.
@Umbra666 Bij mij valt gewoon alle het internet weg, niet alleen op specifieke toestellen. Ik zelf heb een macbook, maar er wordt ook wel windows gebruikt thuis. Dat gat het probleem mij dus niet zijn denk ik, maar toch bedankt voor het antwoord. 🙂
@Janneke_Dust Ik ken wel iets van internet, maar over dat vast IP adres kan ik je al niets zeggen. Hoe kan ik dit zien?
Ik heb gewoon de telenet modem met daarachter 2 telenet acces points die verspreid zijn in het huis.
Heb je al eens gekeken bij netwerk en internetinstellingen (bij windows rechts onderaan klikken op dat schermpje). Staat dit nog altijd op privé netwerk? Dit zet je best daarop.
Zeker ervoor zorgen dat je Wifipaswoord minstens 8 tekens bevat met hoofd-, kleine letters, cijfers en leestekens.
@igvfer w8w is nog steeds dat van telenet dus is zeker 8 alles wat je hebt opgesomd.
Wat gaat dat veranderen het op privé netwerk zetten? Ik zal het zo even bekijken op de windows pc beneden.
Want ik gebruik voornamelijk mijn macbook. Bedoel je dan de VPN optie aanzetten op windows?
@Sieben563 schreef:@igvfer w8w is nog steeds dat van telenet dus is zeker 8 alles wat je hebt opgesomd.
Wat gaat dat veranderen het op privé netwerk zetten? Ik zal het zo even bekijken op de windows pc beneden.
Het zijn suggesties. En zeker nakijken of ergens in de bekabeling geen lus ontstaan is. Kuisvrouw die ergens een losse kabel tegenkomt die aan de ene zijde al in een switch of AP zit en die niet meer gebruikt wordt maar vergeten weg te nemen is en het losse einde ook weer in de switch of AP gestoken is. Allemaal al meegemaakt.
Ik heb al gemerkt dat een openbaar netwerk bepaalde beperkingen heeft. Hoe dit in elkaar zit weet ik ook niet. Het is een vaststelling.
Ja tuurlijk, zeker al bedankt voor je suggesties. Ik ga ze zeker bekijken. Ik moet wel zeggen dat de technieker dus pas is langs geweest en hier ook wel een beetje naar gekeken heeft, want hij heeft alle powerlines veranderd.